Piątek, 9 kwietnia 2021
Wyniki zostaną ogłoszone na BookTargu

Rozpoczęła się czwarta edycja badania czytelników w sieci zainicjowanego przez serwis Lubimyczytać.pl we współpracy z Polską Izbą Książki.

Uzyskane odpowiedzi pozwolą odpowiedzieć na pytania: jak pandemia wpływa na nasze wybory czytelnicze? Czy kupujemy więcej, czy mniej książek? A może częściej sięgamy po e-booki lub audiobooki?

“W tegorocznej ankiecie skupiliśmy się na zachodzących zmianach w zachowaniach czytelników podczas pandemii – komentuje Izabela Sadowska – prezes zarządu Lubimyczytać.pl. Wiemy, że książkowa branża odczuła skutki szalejącego wirusa. Ponad milionowy wzrost zadłużenia księgarń, 240 zamkniętych placówek, odwołane spotkania autorskie i targi, a z drugiej strony dwucyfrowy wzrost sprzedaży książek. Teraz ciekawi nas, jakie zmiany zaszły w postawach czytelników” – dodaje.

Badanie powstaje we współpracy z Polską Izbą Książki, a nad jego przebiegiem czuwa socjolog, dr Paweł Kuczyński.

“W Polskiej Izbie Książki od lat gromadzimy dane na temat rynku książki. Brakowało nam jednak wiedzy o samych czytelnikach. Rozpoczęcie wspólnego projektu badawczego z Lubimyczytać.pl w 2016 roku zmieniło tę sytuację. Każda kolejna edycja badania skupiała się na nieco innym aspekcie zwyczajów czytelniczych, tak będzie i tym razem. Dzięki temu zyskujemy coraz pełniejszy obraz czytelnika książek w Polsce. Im więcej wiemy o czytelnikach, tym skuteczniejsze metody promocji czytania będziemy mogli prezentować np. przedstawicielom administracji państwowej” – mówi dyrektor generalna Polskiej Izby Książki, dr Grażyna Szarszewska-Kühl.

Ankieta jest w pełni anonimowa i dostępna do 22 kwietnia. Jej wypełnienie jest intuicyjne i zajmuje maksymalnie 10 minut.

Wyniki zostaną ogłoszone podczas majowej edycji BookTargu, czyli wirtualnych targów książki, które odbędą się w dniach 6-12 maja.

👉Link do ankiety

Podaj dalej
Autor: ET