Czwartek, 24 marca 2022
Do wygrania 100 tys. zł

Do 6 kwietnia można przesyłać teksty opowiadań dla najmłodszych czytelników do konkursu Biedronki Piórko 2022.

Jego zwycięzcy otrzymują po 100 tys. zł nagrody w dwóch kategoriach – „Tekst” oraz „Ilustracje”.

Poza nagrodą finansową organizatorzy gwarantują wydanie, a także promocję książki. Najlepsza publikacja trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju.

– Z miłości do dzieci, w domowych zaciszach, często powstają prawdziwe dzieła sztuki. Wiele osób ma prawdziwy dar do opowiadania magicznych historii, ale nigdy nie miało okazji zaprezentować swojego talentu przed szerokim gronem odbiorców. Piórko to konkurs, który spełnia marzenia debiutantów. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz ósmy wybierzemy najlepsze prace. Czytanie zawsze pomaga lepiej zrozumieć świat, nawet jeśli ten świat coraz bardziej umyka zrozumieniu – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 8. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.

Opowieści uczestniczące w konkursie Piórko, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać do 6 kwietnia (do godz. 23:59) poprzez dedykowaną do tego stronę piorko.biedronka.pl.

W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu.

Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już siedem pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 420 tys. egzemplarzy.

Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,4 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.

Oto lista dotychczas wydanych książek:

„Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
„Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
„Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
„Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
„O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
„O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
„Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)

W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki „Fabryka marzeń” po raz pierwszy towarzyszyła akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Beaty Tadli oraz Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Biedronka