Czwartek, 10 października 2019
Rekrutacja szkół do akcji i jej ambasadorów

Od 2 do 30 listopada potrwa trzecia edycja projektu „Upoluj swoją książkę”, dzięki któremu uczniowie szkół średnich na terenie całego kraju będą mogli zupełnie za darmo przeczytać 12 bestsellerowych e-booków i audiobooków. Ministerstwo Edukacji Narodowej patronuje akcji od samego początku jej trwania. Udział w niej nie wiąże się z żadnymi kosztami, a o przystąpieniu decyduje kolejność zgłoszeń. W tym roku planujemy włączyć do projektu 1500 szkół.

W ramach projektu do szkół trafią specjalne plakaty z okładkami 12 książkowych bestsellerów i kodem QR. Po jego zeskanowaniu przy pomocy smartfona, uczniowie na miesiąc otrzymają darmowy dostęp do książek w formie e-booka i audiobooka. Projekt zostanie wsparty szeroką kampanią promocyjną, mającą kreować modę na czytanie. Zaprosimy do niej najpopularniejszych polskich youtuberów. Zaplanowaliśmy również konkursy, w których do wygrania będą atrakcyjne nagrody dla uczniów oraz ich szkół.

Aby zgłosić szkołę do akcji, należy do dnia 11 października wypełnić formularz pod adresem szkoly.czytajpl.pl. Na adres każdej szkoły prześlemy trzy plakaty, które należy umieścić w widocznym, ogólnodostępnym miejscu, tak aby wszyscy uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w akcji. Materiały zostaną zaadresowane na nazwisko wskazanego w formularzu koordynatora akcji w danej szkole (np. nauczyciel lub bibliotekarz).

Akcja jest organizowana z inicjatywy Instytutu Książki wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz platformą e-bookową Woblink.com, które z ogromnym sukcesem od pięciu lat realizują ogólnopolską kampanię promującą czytelnictwo „Czytaj PL”, obejmującą dotychczas swoim zasięgiem kilkanaście największych polskich miast. „Czytaj PL” to jeden z elementów programu „Kraków Miasto Literatury UNESCO”, za którego realizację odpowiada Krakowskie Biuro Festiwalowe. Instytut Książki zamierza wnieść do dotychczasowych form działania nową jakość i nowe pomysły. Mają one na celu popularyzację czytelnictwa wśród młodzieży szkolnej i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom uczniów, zachęcając ich do obcowania z literaturą w atrakcyjny dla nich sposób.

Projekt „Upoluj swoją książkę” oprócz wykorzystania nowych technologii w promocji czytelnictwa ma za zadanie popularyzację różnych form książki elektronicznej (e-booki, audiobooki), kreowanie mody na czytanie wśród młodzieży przez wykorzystanie narzędzi, kanałów komunikacji i języka bliskich nastolatkom oraz ukazanie czytelnictwa jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu.

„Podobnie jak w ubiegłych latach, bardzo ważnym elementem projektu jest zaangażowanie uczniów do promocji czytelnictwa wśród swoich rówieśników. W tym roku zrekrutujemy aż 1500 uczniów szkół średnich, którzy otrzymają darmową koszulkę z kodem dającym w listopadzie dostęp do 12 bestsellerów i dzięki temu staną się „mobilną wypożyczalnią książek” dla swoich koleżanek i kolegów. Koszulkę do tegorocznej edycji „Upoluj swoją książkę” zaprojektował sam Jan Kallwejt!” – czytamy w komunikacie IK.

Do akcji uczniowie mogą zgłaszać się za pomocą formularza na stronie http://ambasador.czytajpl.pl

Kontakt: g.dul@instytutksiazki.pl