środa, 20 lipca 2022
Mastercard i PolCard from Fiserv rozszerzają dostępność usługi “Wpłacaj na kartę” (Cash2Card), nawiązując współpracę z  siecią ponad 300 salonów Empik i sklepów Papiernik by Empik.
Empik to kolejny detalista, obok sklepów Żabka, oferujący to rozwiązanie w Polsce. Dzięki nowej funkcji w terminalach Polcard from Fiserv, użytkownicy kart Mastercard mają możliwość wpłaty pieniędzy na swoje konto bankowe podczas płacenia kartą za zakupy. Usługa umożliwia szybkie wpłaty gotówki, bez konieczności odwiedzania placówek bankowych czy wpłatomatów.

– Zależy nam, aby na każdym kroku właściwie odpowiadać na oczekiwania naszych klientów, proponując im rozwiązania ułatwiające codzienne zakupy we wszystkich kanałach -zarówno online, jak i stacjonarnie. Teraz, w ramach współpracy z Mastercard oraz Polcard from Fiserv, salony Empik i Papiernik by Empik zyskują dodatkową funkcję. Odwiedzający nasze sklepy nie tylko zrobią wygodne zakupy, wybierając spośród tysięcy produktów dostępnych na półkach i odbiorą zamówienie online czy zarezerwowany produkt w opcji Click&Collect. Dzięki usłudze Cash2Card mogą  również wpłacić komfortowo pieniądze na konto, bez żadnych dodatkowych opłat. Cieszę się, że jako jeden z liderów transformacji cyfrowej i sprzedaży w modelu omnichannel, wyznaczamy kolejne standardy na polskim rynku. Nasi klienci chętnie korzystają z nowych rozwiązań – jesteśmy więc przekonani, że obok licznych innowacji, takich jak usługa mobile self-checkoutu Premium Pay&Go czy nowoczesne metody płatności, Cash2Card to kolejne udogodnienie, które spotka się z ich pozytywnym odbiorem – mówi  Karol Ignatowicz, dyrektor ds. E-commerce i Zarządzania Wartością Klienta w Empiku

Korzystanie z Cash2Card, jest podobne do znanego już konsumentom cashback’u, czyli usługi „Płać kartą i wypłacaj”. Chcąc wpłacić gotówkę na swoje konto, klient powinien zasygnalizować to sprzedawcy przy kasie. Pracownik odbierze od niego gotówkę, która ma trafić na konto, przeliczy, upewniając się, że otrzymał odpowiednią kwotę, a następnie wprowadzi ją w system kasowy. Następnie, wystarczy zbliżyć lub włożyć  kartę do terminalu i zatwierdzić transakcję kodem PIN.
Przy korzystaniu z usługi Wpłacaj na kartę, zgodnie z polskimi wymogami prawnymi, konsument musi też podać swoje dane – imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dokumentu tożsamości oraz datę jego ważności – legitymując się przy kasie dowodem osobistym lub paszportem. Po zakończeniu transakcji, klient otrzyma od sprzedawcy wydrukowane potwierdzenie wpłaty na konto, a pieniądze pojawią się po zaksięgowaniu przez bank obsługujący kartę – proces ten odbywa się zazwyczaj zaraz po dokonaniu wpłaty, jednak zależy to od banku-wydawcy. Maksymalną kwotą, którą można wpłacić w salonach Empik i Papiernik by Empik, jest 1.000 zł. Jest to zarówno ograniczenie jednorazowych wpłat, jak i dzienny limit.
Usługa Cash2Card jest udogodnieniem dla polskich konsumentów oraz odpowiedzią na ich potrzeby. Jak wynika z danych NBP, 51%[1] użytkowników kart, wpłaca gotówkę we wpłatomatach. Tego typu maszyny nie są jednak często spotykane na terenie Polski – w pierwszym kwartale 2022 roku, było ich ponad 9 000[2]. Dzięki nowemu rozwiązaniu, klienci Empiku i Papiernik by Empik, mogą zarówno wypłacać gotówkę, jak i ją wpłacać, płacąc za zakupy kartą płatniczą.
Usługa Wpłacaj na kartę jest dostępna dla posiadaczy wszystkich kart płatniczych Mastercard z wyłączeniem kart banku Citi Handlowego.
-W Mastercard niezmiennie pracujemy nad tym, by płatności były bezpieczne, ale też wygodne. Razem z partnerami – Żabką jako pierwszym detalistą i PolCard from Fiserv, jako pierwszą instytucją finansową – wprowadziliśmy rozwiązanie Cash2Card w Polsce. Niezmiernie cieszę się, że możemy rozszerzyć zasięg tej usługi dzięki współpracy z siecią salonów Empik i Papiernik by Empik. Chcemy ułatwiać Polakom dokonywanie płatności w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy i stale pracujemy and innowacjami, które sprawiają, że codzienne użytkowanie kart płatniczych będzie jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby  – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
-Innowacja w przekształcaniu terminala płatniczego w wielofunkcyjne urządzenie płatnicze, które realizujemy wspólnie z Mastercard, Żabką a teraz także Empikiem, są dla nas bardzo istotne i stawiamy je jako jeden z naszych głównych priorytetów. Do działania i nowych ulepszeń naszych produktów napędzają nas pozytywne doświadczenia podczas płatności u Klientów PolCard from Fiserv oraz to, że dzięki takim pracom modernizacyjnym jesteśmy w stanie stale poprawiać obsługę procesu płatności  – mówi Tomasz Przepiórka, Dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych, PolCard from Fiserv.

[1] Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego – raport z badania 2021 i analiza porównawcza z danymi z 2009, 2013 i 2016 roku, Narodowy Bank Polski, Warszawa, październik 2021

[2] Liczba wpłatomatów na polskim rynku przekroczyła 9 tys. Oto największe sieci tych urządzeń

Podaj dalej
Autor: W