Wtorek, 8 czerwca 2004
Rynek map i przewodników W pakcie z diabłem Podczas Międzynarodowych Targów Książki odbyła się, organizowana przez Bibliotekę Analiz, konferencja dotycząca rynku map i przewodników, która zgromadziła przedstawicieli mediów, wydawców, hurtowników i księgarzy. W sumie o tym sektorze rynku książki sporo mówiło się na tegorocznych majowych targach - bezpośrednio przed naszą konferencją zakończyła się bardzo udana prezentacja nowej oferty handlowej przygotowana przez wydawnictwo Demart. Poniżej publikujemy najciekawsze wypowiedzi uczestników konferencji. Spotkanie prowadził Piotr Dobrołęcki. Magdalena Cowden, prezes Hachette Livre Polska: Drugi już rok z rzędu obserwowaliśmy spadek przychodów ze sprzedaży oferty turystycznej. Natomiast w pierwszym kwartale 2004 roku mamy spory wzrost sprzedaży. Wiedza i Życie kontynuuje swoją politykę wydawniczą dotyczącą oferty turystycznej. Nadal wydajemy takie serie jak "Przewodniki Wiedzy i Życia" na licencji Dorling Kindersley czy "Przewodniki Thomasa Cooka", które cieszą się niesłabnącą popularnością, mimo że tytuły w tej pierwszej serii są stosunkowo drogie. W 2003 roku w cyklu tym ukazał się już dziesiąty, spośród łącznie wydanych 52 pozycji, tytuł przygotowany całkowicie przez redakcję Wiedzy i Życia. Wniosek jest taki, że serie wcześniej wprowadzone na rynek wciąż sprzedają się dobrze. Ciągły wzrost liczby serii przewodników, szczególnie w kategorii średnich cenowo, przełożył się na mniejszą sprzedaż naszych serii, np. "Top 10" czy "Wspaniały Weekend w...". Tort cały czas jest taki sam, rynek maleje, a serii jest coraz więcej, więc wydawca musi zwiększać środki na promocję. Co do tegorocznej oferty to planujemy robić to, co robimy dobrze i co się sprawdza na rynku. Cykl "Przewodniki Wiedzy i Życia" wzbogaca się w tym roku o kilka nowych tytułów: "Majorkę i Minorkę", "Ibizę", "Norwegię", "Egipt" oraz przygotowaną przez naszą redakcję "Szwajcarię". Z serii "Przewodniki Thomasa Cooka" ukazały się już "Dania" oraz "Południowa Portugalia". Do cyklu "Wspaniały Weekend" dojdą "Ateny" i "Barcelona". W tym roku wydaliśmy ponadto poradnik turystyczny "Dokąd gdzie pojechać". W planach mamy serię poradników dotyczących kultury codziennej różnych narodów. W tym roku ukażą się tytuły dotyczące Niemiec, Francji i Hiszpanii. Ukaże się również polska i angielska edycja książki "Dlaczego Polska", która nie będzie zawierać typowej informacji turystycznej, ale przybliży Polskę od strony jej ciekawostek i uzasadni dlaczego w naszym kraju warto spędzić urlop. Być może w 2005 roku wprowadzimy nową serię przewodników ilustrowanych, ale to na razie wstępny projekt. Piotr Bednarski, prezes wydawnictwa Demart: Ubiegły rok był dla nas bardzo dobry, osiągnęliśmy 25 proc. wzrostu sprzedaży. Wydawnictwo Demart okrzepło na rynku i stało się jednym z głównych graczy. Wciąż rozwijamy serie planów i atlasów miast. Marek Dobrowolski, dyrektor ds. rozwoju w wydawnictwie Demart: W tym sezonie wprowadzamy na rynek cztery nowe serie z zakresu kartografii użytkowej. Po pierwsze odświeżyliśmy serię "Plus" obejmującą plany głównych miast Polski oraz miast satelickich lub innych powiązanych w danym regionie. Nowa seria "GPS" zawiera mapy turystyczne z siatką GPS. Obecnie w tej serii jest kilkanaście tytułów, docelowo pojawi się ok. 30. W tym zakresie współpracujemy z kilkoma wydawnictwami. Również nowy cykl "Gold" to seria ekskluzywna, konkurująca z serią Pascala. Do niektórych tytułów …
Wyświetlono 25% materiału - 484 słów. Całość materiału zawiera 1939 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się