Poniedziałek, 26 lipca 2021
Czas na e-commerce i showroomy

Niemiecka grupa Weltbild stawia na działalność online i sprzedaje dziesięć swoich księgarń firmie Thalia.

Christian Sailer, dyrektor generalny Weltbild D2C Group, wyjaśnia, że pandemia przyspieszyła przejście na e-commerce. “Rozwijamy handel społeczny jako kanał sprzedaży, na przykład z zakupami na żywo i inwestujemy w nowe oferty cyfrowe, takie jak Home Academy i usługi streamingu”.

Jak wyjaśnił, mimo że udział sklepów stacjonarnych w całkowitej sprzedaży spada, pozostaną one integralną częścią wielokanałowej strategii Weltbild. Ale ich rola się zmienia. “W przyszłości będą miały silniejszy charakter jako ‘showroomy'”.

Nabyte przez Thalię sklepy mają od 150 do 200 mkw. powierzchni sprzedaży i znajdują się w centralch miast lub w centrach handlowych

Po sprzedaży sieć księgarń Weltbild liczyć będzie około 50 placówek w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Ingo Kretzschmar, dyrektor sprzedaży w Thalia, mówi: “Stacjonarny handel książkami jest i pozostanie istotną częścią naszej strategii wielokanałowej. Dzięki naszej inicjatywie zachowały się ważne i dostępne miejsca do czytania”.

Thalia, jako czołowa firma w branży książkowej, inwestuje we własną sieć handlu książkami, a jednocześnie w oferty cyfrowe – zapewnił Kretzschmar.

Dzięki przejęciu Thalia zdobędzie siedem nowych księgarni w miastach, w których firma nie jest jeszcze reprezentowana.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Boersenblatt.net