Wtorek, 4 lutego 2003
Pod koniec 2002 roku angielscy dystrybutorzy ścigali się w promocjach, obniżkach cen. Wyniki uzyskane w okresie świątecznym ostatecznie przesądzą o miejscach na liście największych sprzedawców książek w Wielkiej Brytanii. W ciągu ostatnich pięciu lat lista ta uległa zmianom, spowodowanym pojawieniem się sprzedawców internetowych - Amazon i Borders. W 2002 roku Amazon zajął trzecie miejsce na liście największych - po Waterstone’s i WH Smith. Wielkość firmy ma znaczenie Według tygodnika "Bookseller" Waterstone’s prowadzi na liście jako największy sprzedawca książek w Wielkiej Brytanii z przychodem w wysokości 407,3 mln GBP w 2002 roku. W ciągu ostatnich trzech lat firma ta poczyniła wiele wysiłków, by utrzymać stopę wzrostu, doświadczając kłopotów spowodowanych zamknięciem niektórych księgarni. Jej sieć zmalała do 197 sklepów, zajmujących 1,295 mln mkw. powierzchni handlowej, w porównaniu do 208 księgarni zajmujących 1,329 mkw. posiadanych dwa lata wcześniej. Średni wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł 1,4 proc., a w roku fiskalnym 2001 - zaledwie 0,1 proc. Na drugim miejscu uplasowała się firma WH Smith. Z 736 stacjonarnymi księgarniami i wieloma bibliobusami firma osiągnęła całkowitą sprzedaż wartości 1,5 mld GBP w 2002 roku. Sprzedaż książek stanowiła 24 proc. tej sumy, czyli 360 mln funtów. Rośnie udział w przychodach księgarni on-line: www.whsmith.co.uk. Na przestrzeni roku dodano 2 proc. powierzchni handlowej, co w sumie daje 3,3 mln mkw. i podobne prognozy przewidywane są na kolejny rok. Biorąc pod uwagę średnio 5-proc. wzrost sprzedaży książek w ciągu ostatnich trzech lat, można spodziewać się sprzedaży na poziomie 378 mln GBP. Na ciężko …
Wyświetlono 25% materiału - 246 słów. Całość materiału zawiera 986 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się