Piątek, 30 września 2022

Wirtualna Polska Media została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka S.A.

Firma konsekwentnie buduje swoją pozycję w usługach subskrypcyjnych. Po tym jak w 2021 roku kupiła 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka S.A., teraz, zgodnie z zapowiedziami, powiększyła posiadany pakiet do ok. 60 proc. Transakcja zamknęła się w kwocie 95 mln zł.

– Audioteka to świetnie zarządzany produkt, w szybko rosnącej kategorii usług audio. Dzięki tej akwizycji dywersyfikujemy przychody Wirtualnej Polski Media o kolejną, obok WP Pilot, usługę subskrypcyjną, z której korzysta ponad 200 tys. osób. To także druga w ostatnim czasie transakcja, która wzmacnia obecność WP na rynkach zagranicznych – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A. – Ponownie dokonujemy istotnego wzmocnienia holdingu Wirtualnej Polski w jednym z kluczowych segmentów naszej działalności. Światowe trendy wskazują na rosnące zainteresowanie użytkowników treściami audio – zamierzamy wykorzystać szansę, jaką daje to Audiotece zarówno w Polsce, jak i na innych europejskich rynkach – dodaje Adam Rogaliński, VP Corporate Development Wirtualna Polska Holding S.A.

Audioteka S.A. jest liderem polskiego rynku audiobooków, oferuje poprzez swoją platformę ponad 20 tys. tytułów, zarówno w modelu subskrypcyjnym, jak i w sprzedaży detalicznej. Siłą Audioteki jest rozwój superprodukcji. Najnowsza produkcja do “Bowie w Warszawie” Doroty Masłowskiej.

– Dołączenie do silnej grupy medialnej stanowi kolejny ważny krok w historii Audioteki. Wspólnie z WP będziemy pracować nad poszerzeniem oferty usług audio, kontynuować produkcje własnych treści oraz rozwój technologii, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych. Wierzę, że pojawienie się strategicznego inwestora będzie miało pozytywne efekty dla naszych użytkowników, pracowników i partnerów handlowych – mówi Arek Seidler, prezes zarządu Audioteka S.A.

Po transakcji dotychczasowy zespół zarządzający Audioteki będzie kontynuował współpracę ze spółką. Filarami wzrostu w kolejnych latach będą m.in. dalsze inwestycje w treści własne (w tym krótkometrażowe), promocja programu subskrypcyjnego Audioteki wraz z innymi usługami subskrypcyjnymi WP oraz intensyfikacja działań marketingowych na rynku polskim i zagranicą.

Audioteka odnotowała w 2021 r. prawie 90 mln zł przychodów, a EBITDA spółki wyniosła ponad 14 mln zł.

 

 

 

Autor: ET