Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Wydawnictwo Arkady sp. z o.o. 00 - 344 Warszawa, ul Dobra 28 tel. (022) 635 83 44, fax (022) 827 41 94 http://www.arkady.com.pl, e-mail arkady@arkady.com.pl W 2004 roku Arkady osiągnęły przychód ze sprzedaży książek w wysokości 9,4 mln zł. Oznacza to spadek o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2003, kiedy przychód wyniósł 9,98 mln zł. Wydawnictwo w latach 2003 - 2004 zwiększyło nakłady – z 200 tys. egz. w roku 2002 do 315 tys. egz. w 2003 roku i 390 tys. egz. w roku 2004. Sprzedaż w tym okresie wzrosła blisko czterokrotnie, ze 100 tys. egz. w 2002 roku do 340 tys. egz. w 2003 roku i 380 tys. egz. w 2004 roku. W 2003 roku wzrost nakładów osiągnięto dzięki sprzedaży w sieci „Ruch” kalendarzyka, którego nakład wyniósł nie 20 tys. egz. (jak w 2003 roku), lecz 100 tys. egz. W 2003 roku całkowicie zmieniono system dystrybucji książek Arkad. Powstały dwie spółki: Dobra 28 Sp. z o.o. oraz Lider Sp. z o.o., które zastąpiły rozproszonych odbiorców hurtowych. Zmieniła się też polityka cenowa – obniżono ceny publikacji wydawnictwa, w 2003 roku średnia cena detaliczna książek wynosiła 74,83 zł (cena hurtowa – 38,68 zł). W 2004 roku wzrosła oferta ilościowa, wydano 94 tytuły, w tym 44 pierwszych edycji, rok wcześniej było to 75 tytułów, w tym 28 pierwszych wydań, a w 2002 – 65 tytułów, z czego 25 stanowiły pierwsze edycje. Pomimo działania na trudnym i kapitałochłonnym rynku kolejny rok Arkady zakończyły zyskiem, który netto wyniósł 360 tys. zł. Kapitały własne na koniec roku przekraczały 10,1 mln zł. W związku ze zmianami organizacyjnymi zatrudnienie pod koniec 2004 roku wynosiło 22 etaty, rok wcześniej – 24 etaty, a 2002 roku – 32 etaty. Arkady od lat znane są z pięknych edycji albumowych, za które otrzymały wiele nagród. W ofercie dominują książki dotyczące sztuki i architektury oraz budownictwa. Arkady wydają publikacje naukowe i popularnonaukowe, podręczniki i książki pomocnicze dla szkół wyższych, książki dla hobbystów, poradniki. W 1991 roku tradycyjny profil wydawnictwa został rozszerzony o bogato ilustrowane książki dla dzieci i młodzieży. Mniej więcej połowa przypada na publikacje związane ze sztuką i architekturą, książki dla dzieci to jakieś 20 proc., poradniki 16 proc., budownictwo około 11 proc. – mówi prezes wydawnictwa, Janina Krysiak. Najbardziej znaną publikacją ostatniego dziesięciolecia jest wielotomowa „Sztuka Świata”, najobszerniejsza historia sztuki powszechnej wydana w języku polskim. Pod koniec 2004 …
Wyświetlono 25% materiału - 389 słów. Całość materiału zawiera 1557 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się