Piątek, 27 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Wydawnictwo G+J RBA Sp. z o.o. & Co. Spółka Komandytowa (National Geographic) G+J Grüner+Jahr Polska Sp. z o.o. & Co. Spółka Komandytowa (Claudia, Focus) 02 - 677 Warszawa, ul. Wynalazek 4 tel. (022) 607 02 56, 57, 59, fax (022) 607 02 61 http://www.bizz.pl, www.national-geographic.pl, e-mail ngm@national-geographic.pl Rozwój wydawnictwa G+J RBA trwa nieustannie od chwili wejścia spółki na polski rynek książki w 1999 roku – zwiększają się obroty, nakłady, sprzedaż. Wydawnictwo jest wyłącznym licencjobiorcą National Geographic Society w Polsce – to m.in. tłumaczy sukces oficyny. Przychód ze sprzedaży książek Wydawnictwa G+J RBA oraz G+J Grüner+Jahr Polska w 2004 roku wyniósł 6,45 mln zł (wzrost o 13 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Nakładem oficyny ukazało się 40 tytułów, w tym 34 pierwsze wydania. Łącznie produkcja wyniosła 230 tys. egz., sprzedano 220 tys. egz. Średnia cena zbytu książki w 2004 roku wyniosła 30 zł. Oferta książkowa wydawnictwa G+J RBA jest zróżnicowana. Ilustrowane książki popularnonaukowe stanowią ponad 35 proc. oferty, 25 proc. to przewodniki, blisko 20 proc. to poradniki, 10 proc. stanowi literatura podróżnicza. Nakładem wydawnictwa ukazują się także albumy fotograficzne. Książki stanowią ok. 30 proc. przychodów firmy – reszta to sprzedaż prenumerat, reklam i różnych gadżetów sygnowanych logo National Geographic. W latach 1999 - 2003 bardzo duża strata spółki wynikała głównie z inwestycji w rynek prasowy. Na koniec 2003 roku kapitały własne były ujemne. W sierpniu 2004 roku udziałowcy spółki G+J RBA podnieśli jej kapitał zakładowy o 16 mln zł – z 25 do 41 mln zł. Dofinansowanie od długiego już czasu było konieczne. W 2002 roku firma wprowadziła na polski rynek znane na całym świecie dwie serie przewodników turystycznych „z żółtą ramką”. Jedna to „Przewodniki National Geographic” (kraje i miasta), druga – „Dla Łowców Przygód”. Obydwie zajęły mocną pozycję na rynku, a G+J RBA w ciągu roku znalazło się w pierwszej piątce największych wydawców przewodników w Polsce. Ich łączna sprzedaż w roku 2004 wyniosła ponad 50 tys. egz., a wartość sprzedaży – ponad 1,8 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. w stosunku do 2003 roku. W pierwszej połowie 2005 roku ukazały się kolejne tytuły: „Sycylia” oraz „Prowansja i Lazurowe Wybrzeże”. Nowa seria „Miasto jak na dłoni” została …
Wyświetlono 25% materiału - 359 słów. Całość materiału zawiera 1438 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się