Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Juka-91 Sp. z o.o.02-516 Warszawa, ul. Rejtana 17/40-41,tel. (022) 8649822-24, fax (022) 8649826, http://www.juka-91.com.pl, e-mail juka@juka-91.com.pl Wydawnictwo Juka-91 zamknęło rok 2005 przychodem ze sprzedaży książek w wysokości 12 mln zł, co daje spadek sprzedaży aż o 58 proc. w stosunku do roku 2004 (28,2 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 75 tytułów, w tym 15 pierwszych wydań. Łącznie nakłady wyniosły 1,5 mln egz., sprzedano 1,4 mln egz. przy średniej cenie 8,20 zł. Na koniec roku w wydawnictwie zatrudnione były 32 osoby.16 grudnia 2005 roku podpisano umowę, w wyniku której 100 proc. udziałów w spółce Juka stało się własnością działającej w podobnym segmencie rynku oficyny MAC Edukacja. Od stycznia 2006 roku nowym prezesem Juki został Zbigniew Krygier, wcześniej członek zarządu wydawnictwa i dyrektor do spraw dystrybucji. Również w związku ze zmianami inwestycyjnymi i redukcją kosztów, wydawnictwo zmieniło swoją siedzibę w Warszawie.Wraz z kielecką oficyną Juka tworzy obecnie grupę wydawniczą, jednak zachowała swoją nazwę i logo. Na imprezach targowych obydwie firmy wystawiają się na jednym stoisku, choć wciąż mają indywidualny system promocji.Przychody wydawnictwa Juka-91 w latach 1999-2004 utrzymywały się na tym samym poziomie 28-28,5 mln zł (ok. 7 mln dolarów) rocznie. Jeszcze w 1999 roku Juka była największym prywatnym wydawcą podręczników szkolnych w Polsce – wyprzedzała wówczas zarówno Nową Erę, jak i oficynę MAC Edukacja. W 1999 roku zysk netto wyniósł 7,6 mln zł. W kolejnych latach wydawnictwo przynosiło straty – łącznie ponad 10 mln zł. Zarząd Juki nie podał wyniku finansowego za lata 2004-2005. Publikowane przez firmę sprawozdania finansowe są niemiarodajne, gdyż rzeczywisty obrót uzyskiwany jest poprzez spółkę zależną Bos-97, która odsprzedaje książki Juki księgarniom i hurtowniom.W 2003 roku zrestrukturyzowano zapasy, ograniczono liczbę wznawianych tytułów do tych, które mają szansę na rynkowy sukces, jednocześnie ograniczając koszty składowania i druku. Liczba oferowanych tytułów zmniejszyła się o ponad połowę – z 249 do 116, a jednocześnie ograniczono inwestycje w nowe …
Wyświetlono 25% materiału - 307 słów. Całość materiału zawiera 1230 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się