Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Wydawnictwo Publicat S.A. (dawniej Podsiedlik - Raniowski i S - ka Sp. z o.o.) 61 - 003 Poznań, ul. Chlebowa 24 tel. (061) 652 92 52, fax (061) 652 92 00 http://www.publicat.pl, e-mail office@publicat.pl Wydawnictwo Dolnośląskie Sp. z o.o. 50 - 010 Wrocław, ul. Podwale 62 tel. (071) 785 90 40, tel./fax (071) 785 90 66, 785 90 50 http://www.wd.wroc.pl, e-mail sekretariat@wd.wroc.pl W kwietniu 2004 roku Wydawnictwo Podsiedlik - Raniowski i S - ka zmieniło nazwę, formę prowadzenia działalności, zmieniły się też zarząd i rada nadzorcza. Działająca od 1990 roku oficyna przyjęła nazwę Publicat i jest spółką akcyjną. Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do zmian w wydawnictwie. Wiedząc, że zmienimy nazwę, promowaliśmy głównie nasze imprinty – nazwy takich serii jak: „Książki Szczęśliwego Dzieciństwa”, „Centrum Edukacji Dziecięcej” czy „Edukacja Powszechna”. Coraz więcej tytułów sprzedajemy za granicę, a nazwa Podsiedlik - Raniowski jest trudna do wymówienia, stąd decyzja o krótkiej nazwie Publicat. Nie kryję, że przekształcenie firmy w spółkę akcyjną ułatwi nam pozyskanie kapitału, choć jednocześnie zapewniam, że na razie nie prowadzimy żadnych rozmów. Sprzedaż części akcji to raczej dalsza perspektywa, ale nie wykluczone, że w ten sposób będziemy próbowali pozyskać środki dla dalszego rozwoju wydawnictwa – tłumaczył zmiany Michał Stecki, współwłaściciel firmy. Pod koniec września 2004 roku Publicat przejął zasłużoną wrocławską oficynę – Wydawnictwo Dolnośląskie, zapowiadając jednocześnie podwojenie przychodów tej firmy w ciągu dwóch lat. W 2003 roku przychody Wydawnictwa Dolnośląskiego wyniosły 4,5 mln zł, ale w latach swojej świetności spółka miała ponad 11 mln zł obrotu. Jej atutem są prawa autorskie m.in. do dzieł Różewicza. Będą dwie niezależne spółki i dwie marki. Zachowamy swoją strukturę organizacyjną i profil wydawniczy, choć będziemy starali się pozyskać nowych autorów – mówił na temat fuzji Wiesław Lewandowski, dyrektor zarządzający Wydawnictwa Dolnośląskiego. Niewykluczone, że dojdzie jednak do połączenia obydwu spółek, być może jeszcze w 2005 roku. W sierpniu 2005 roku Publicat dokonał kolejnej akwizycji – kupił udziały w katowickiej oficynie Książnica (3,13 mln zł przychodu w 2004 roku). Właściciele firmy myślą o grupie wydawniczej o rocznych przychodach przekraczających 50 mln zł. W 2004 roku łączne przychody Publicatu i Wydawnictwa Dolnośląskiego wyniosły 35 mln zł (wzrost o 25 proc.), z czego ok. 32 mln zł przypadło na Publicat. Firma utrzymała pierwszą pozycję wśród wydawców książek dziecięcych, wyprzedzając Egmont, Sarę i Wilgę. Proporcje tytułów w ofercie wydawnictwa w ostatnich latach zmieniają się, wzrosła liczba publikacji adresowanych do starszych czytelników. Publicat wydaje mniej książek dla dzieci (49 proc. produkcji w 2004 roku) i dla młodzieży (15 proc.), zaś udział w sprzedaży książek dla dorosłych stanowił w 2004 roku już 36 proc. przychodów. Nakładem Publicatu w 2004 roku ukazały się 404 tytuły, w tym 235 pierwszych wydań. Rok wcześniej opublikowano 587 tytułów, w tym 168 nowości – od lat wydawnictwo Publicat należy do ścisłej krajowej czołówki wydawnictw pod względem liczby wydawanych publikacji. Łącznie jego oferta obejmuje ok. 3 tys. tytułów. Łączny nakład w 2004 roku wyniósł ponad 5 mln egz. Zyski wydawnictwa w ostatnich latach kształtowały się na poziomie ok. 3 mln zł po opodatkowaniu. Wysoki kapitał akcyjny spółki, wynoszący pod koniec 2004 roku 25,4 mln zł, pochodzi głównie z aportów i zysków z lat poprzednich. Na koniec 2004 roku w firmie zatrudnionych było 65 osób, licząc łącznie z Wydawnictwem Dolnośląskim. W ofercie wydawnictwa jest kilka znakomitych …
Wyświetlono 25% materiału - 538 słów. Całość materiału zawiera 2155 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się