Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Wydawnictwo Zielona Sowa Sp. z o.o. 30 - 415 Kraków, ul. Wadowicka 8a tel. (012) 266 62 92, fax (012) 266 67 98 http://www.zielonasowa.pl, e-mail wydawnictwo@zielonasowa.pl Zielona Sowa pod koniec lat 90. przeżywała błyskawiczny wzrost. W latach 2001 - 2004 nadal pozostawała jednym z najszybciej rozwijających się wydawnictw w Polsce. W ciągu ośmiu lat, od roku 1997, czyli do czasu kiedy przychody Zielonej Sowy liczone były w setkach tysięcy złotych, a nakłady oscylowały wokół 100 - 200 tys. egz. rocznie, wydawnictwo to wielokrotnie zwiększyło nakłady, poziom obrotów i liczbę wydawanych tytułów, a obecnie jest jedną z bardziej liczących się oficyn w Polsce. Rok 2004 wydawnictwo zamknęło obrotem w wysokości 16,75 mln zł (wzrost o 8 proc.; latach 2001 - 2003 dynamika nie spadała poniżej 20 proc. rocznie). Nakładem oficyny ukazały się 582 tytuły, w tym 241 pierwszych wydań. Łączny nakład wyniósł 3,3 mln egz., a sprzedaż 2,8 mln egz. Pomimo wzrostu należy przypomnieć, że wyniki z 2004 roku były niższe od zakładanych. W ciągu kilku lat będziemy w pierwszej dziesiątce największych polskich wydawnictw. Mamy gotowy plan produkcji na najbliższe trzy lata. W 2004 roku powinniśmy osiągnąć przychód na poziomie 20 mln zł, a w 2005 może nawet 30 mln zł. Mamy bardzo szeroką ofertę – ok. tysiąc tytułów – i stale ją rozwijamy. Oczywiście będziemy musieli zainwestować spore środki, zwiększyć liczbę pracowników, powierzchnię magazynową. Obecny poziom obrotów gwarantuje spółce środki na inwestycje i bezpieczny rozwój. 2004 rok też powinien być bardzo dobry – głównie dzięki poszerzeniu oferty Zielonej Sowy o liczne publikacje edukacyjne. Dotychczas wydane encyklopedie i słowniki sprzedają się bardzo dobrze, w planach na 2004 rok jest 30 nowych tytułów, a w ciągu najbliższych trzech lat wydamy ponad 100 tytułów w tym segmencie – mówił w grudniu 2003 roku Mariusz Czyżowski, prezes wydawnictwa Zielona Sowa. W 2005 roku konkurencją dla Zielonej Sowy możne być sprzedawana w kioskach seria „Klasyka XIX wieku Gazety Wyborczej”. Trzeba jednak dodać, że Zielona Sowa jak żaden inny wydawca wykorzystała modę na książki dołączane do gazet, współpracując w tym zakresie z prasą lokalną, do której dostarczała zarówno tanie wydania lektur szkolnych, jak i beletrystyki dla dorosłych i dzieci. W 2004 roku trzema najlepiej sprzedającymi się tytułami wydawnictwa były należące do segmentu edukacyjnego „Nowa encyklopedia powszechna a - z” (red. Jadwiga Marcinek), „Nowa encyklopedia szkolna” (red. Katarzyna Kierejsza i Jadwiga Marcinek), „Słownik pisarzy świata” (red. Julian Maślanka). Ponadto bardzo dobrze sprzedawały się: „Atlas zwierząt Polski dla dzieci”, „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci” Jana Brzechwy, czy „Najpiękniejsze wiersze dla …
Wyświetlono 25% materiału - 411 słów. Całość materiału zawiera 1644 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się