środa, 30 sierpnia 2023
Agnieszka Stankiewicz-Kierus: Mniejszy ruch w księgarniach stacjonarnych, w internecie porównywanie cen

Wyprawka szkolna to duży koszt dla rodziców. W tym roku z uwagi na wysokie ceny artykułów szkolnych Polacy rozsądniej podchodzą do asortymentu i analizują ceny.

Mówi o tym Agnieszka Stankiewicz-Kierus, współwłaścicielka księgarni Taniaksiazka.pl, w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”: „Zauważamy w naszych sklepach stacjonarnych, że rodzice robią dużo bardziej przemyślane zakupy niż kilka lat temu. Kupują tylko rzeczy niezbędne. Tłumaczą dzieciom, że np. mogą używać gumki lub ołówka z zeszłego roku. Kiedyś takie drobne artykuły kupowali bez namysłu, bo były to groszowe sprawy. Teraz widać podejście bardziej ekonomiczne”.

Taniaksiazka.pl prowadzi 12 punktów stacjonarnych w Białystoku, Ełku, Grajewie, Suwałkach, Częstochowie, Piotrkowie Trybunalskim Poznaniu, Świdnicy i Warszawie. Oferuje też odbiór zamówień internetowych w 33 punktach w całej Polsce. (Więcej o tym w najbliższym wydaniu dwutygodnika „Biblioteka Analiz”).

„Jeśli chodzi o sprzedaż w księgarniach stacjonarnych, widzimy dużo mniejszy ruch niż w latach ubiegłych o tej porze. Dawniej w lipcu było dużo klientów kupujących wyprawkę. Teraz większość rodziców chodzi, ogląda i porównuje ceny z konkurencją, sporadycznie kompletując wyprawkę w całości” – zaznacza Agnieszka Stankiewicz-Kierus.

Natomiast w sklepie internetowym notuje natomiast większy ruch niż przed rokiem. „Zauważamy, że bardzo wielu rodziców kompletuje wyprawę systematycznie przez całe wakacje, rozkładając tym samym wydatki. Kupują w większości w kanale online. Mają tam możliwość porównania cen, wyboru z szerokiej oferty z dostawą do domu, oszczędzając tym samym czas” – zauważa Stankiewicz-Kierus.

Tuż przed sezonem szkolnym TaniaKsiazka.pl proponuje klientom ratalne zakupy. Usługa „Podziel na 3” jest dostępna do 10 września. Klienci mogą zamówić dowolne artykuły z dostępnego asortymentu i zapłacić za nie w trzech nieoprocentowanych ratach (pierwsza płatna do 30 dni od zakupu). „Jest to coraz popularniejsza usługa i wiele osób z niej korzysta” – podkreśla współwłaścicielka białostockiej marki.

Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 zł – podaje Empik, powołując się na prowadzone co roku badania. Trzynaście procent rodziców sądzi, że zakupy szkolne zamkną się w kwocie do 300 zł. Jedna trzecia wyda na ucznia nieco więcej, a swoje wydatki szkolne szacuje na poziomie do 700 zł dla jednego dziecka.
Jedna piąta rodziców liczy się z kosztem wyższym niż 700 zł.

Przeczytaj także: Wyprawka szkolna 2023. Wyniki badania SW Research dla Empiku

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Gazeta Wyborcza