
TikTok ogłosił, że zakończył już testy swojego nowego rozwiązania z zakresu e-commerce i zaczął je wdrażać na kluczowym rynku amerykańskim. Platforma chce wykorzystać swoją olbrzymią popularność do rozwoju kolejnej nogi biznesowej, czyli TikTok Shop.
TikTok Shop ma umożliwić sprzedawcom oraz twórcom treści prezentowanie i sprzedawanie produktów bezpośrednio w aplikacji, bez przekierowań na inne strony czy do innych apek, tak aby ścieżka zakupowa była jak najkrótsza.
Według doniesień amerykańskich mediów, platforma udostępni współpracującym z nią sprzedawcom narzędzia ułatwiające prowadzenie kampanii i promocji oraz pomoże w zwiększaniu konwersji. Zaoferuje także partnerom dostęp do danych analitycznych z TikTok Shopu. Jak zapowiedziano, platforma pomoże w nawiązywaniu współpracy marek z twórcami w ramach programu afiliacyjnego.
W aplikacji pojawić ma się odrębna zakładka Shop Tab, która będzie pełniła rolę marketplace‘u.
TikTok chce zarabiać m.in. na podpowiadaniu kupna produktów widocznych na filmikach opublikowanych na platformie. Rozwinie także funkcję live shoppingu. Wśród zapowiedzianych nowości jest także bezpieczna płatność za zakupy (secure checkout).
TikTokowi twórcy otrzymywać będą prowizję od sprzedaży wygenerowanej dzięki ich treściom. Agencja AP donosi, że platforma zainwestowała także w biznes logistyczny i w ramach usługi Fulfilled by TikTok zajmie się samodzielnie magazynowaniem i wysyłką produktów oferowanych przez sprzedawców (merchantów).
Rzeczniczka prasowa platformy Laura Perez oznajmiła, że jak dotąd w TikTok Shop zarejestrowało się ponad 200 tys. sprzedawców.