Piątek, 3 kwietnia 2020
Prezes Empiku: "wkrótce cyfrowa forma konsumpcji książek będzie w dużym stopniu wspierać całą branżę"
Empik podsumował ostatnie dwa tygodnie marca w segmencie książek. W okresie pandemii liczba nowych klientów kupujących książki na Empik.com podwoiła się. Ponad 20 proc. wszystkich kupujących wybierało książki cyfrowe – e-booki i audiobooki – podczas gdy wcześniej tą kategorią była zainteresowana co siódma osoba. Szczególny wzrost widoczny jest w przypadku książek dla dzieci (+300 proc.) i w grupie czytelników w wieku 15-18 lat (+200 proc.), dotychczas uznawanej za najbardziej odpływającą do „cyfrowej cywilizacji”. Książka stanowi obecnie jeden z głównych sposobów spędzania czasu wolnego – aktualna sytuacja sprzyja nadrabianiu czytelniczych zaległości. Szczególny wzrost zainteresowania notują tytuły dla dzieci, literatura piękna, kryminał/sensacja, literatura obyczajowa i publikacje o tematyce epidemii. Optymizmem napawa wyraźny zwrot ku książkom wśród młodzieży. Zmiana w sposobie spędzania czasu w domu jest już wyraźnie widoczna i zapewne będzie utrzymywać się nie tylko w kolejnych tygodniach, ale i miesiącach. W tym szczególnym okresie Polacy chętnie sięgają po książki, które zapewniają rozrywkę, a także pomagają tłumaczyć trudną rzeczywistość. – Na pewno nadrabiamy zaległości czytelnicze – w tym przypadku korzystamy głównie z wydanych już pozycji, ponieważ niemal 40 proc. premier zaplanowanych na marzec zostało przesuniętych. Odbiorcy chętnie sięgają po tegoroczne i zeszłoroczne bestsellery oraz twórczość popularnych autorów, w tym Remigiusza Mroza, Blanki Lipińskiej czy Alexa Michaelidesa („Pacjentka”). Widzimy także wzrost zainteresowania książkami o tematyce epidemii – w topach sprzedaży pojawiają się m.in. „Dżuma” Alberta Camusa, która obecnie jest wybierana 10 razy chętniej niż rok wcześniej. Do Top 100 Empik.com wskoczył także tytuł „Co nas (nie) zabije. Największe plagi w historii …
Wyświetlono 25% materiału - 248 słów. Całość materiału zawiera 992 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się