Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Young Digital Poland S.A. (YDP) 80 - 298 Gdańsk, ul. Słowackiego 175 tel. (058) 349 44 44, 768 22 22, fax (058) 349 44 11, 768 22 11 http://www.ydp.com.pl, e-mail ydpmm@ydp.com.pl Young Digital Poland rozwija się bardzo dynamicznie. Łączny przychód ze sprzedaży w 2004 roku wyniósł 42,84 mln zł, oznacza to ponad 35 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Rok 2003 przyniósł nie tylko wzrost obrotów o 44 proc., do kwoty 31,6 mln zł, ale też wzrost zatrudnienia o ponad 120 etatów. Wydawnictwo konsekwentnie nie podaje poziomu nakładów i sprzedaży liczonej w egzemplarzach, w 2004 roku nie podało także liczby wydanych tytułów. W 2002 roku spółka Young Digital Poland osiągnęła 57 proc. wzrostu obrotów, zrealizowała przychód w wysokości 21,94 mln zł. Oznacza to, że obroty z roku 2004 w stosunku do obrotu z roku 2001 wzrosły o 200 proc. W 2003 roku kapitały własne firmy wzrosły z 14,3 mln zł do 18,97 mln zł, zysk wzrósł ponad dwukrotnie i wyniósł 4,7 mln zł. W 2004 roku zysk netto wyniósł 4,81 mln zł, a kapitały własne – 23,65 mln zł. Do 1999 roku YDP wydawało rocznie od 4 do 8 produktów; w 2000 roku było ich 33, a w latach 2002 i 2003 po 60. Obroty YDP rosły w latach 1995 - 2000 w dość szybkim tempie, rok 2001 przyniósł lekkie załamanie sprzedaży. YDP nie podaje, jaki udział w obrotach mają programy do nauki języków obcych, stanowiących dla spółki „lokomotywę” do 1999 roku, a jaki sprzedaż serii „eduROM” – pierwszych (i nadal jednych z niewielu) podręczników multimedialnych na świecie. Fakt jednak, że nie podbiły one polskich szkół. Wiadomo, że w obrotach YDP wzrósł udział towarów i usług eksportowanych. W 2000 roku obroty firmy wyniosły 16,8 mln zł, w tym na eksport przypadło ok. 3,28 mln zł. W roku 2001 obroty spadły o niecałe 17 proc., wyniosły 14 mln zł, ale jednocześnie udział eksportu wzrósł o 58 proc. i wyniósł ok. 5,18 mln. Udział eksportu w przychodach w 2002 roku wyniósł 9,7 mln zł, czyli 45 proc. przychodów firmy. Ponadto w 2002 roku 75 proc. eksportu YDP zrealizowała na rynki krajów z obszaru Unii Europejskiej, a 15 proc. stanowiły rynki wschodnie. W latach 2003 - 2004 YDP nie udzielało informacji na temat proporcji pomiędzy sprzedażą w kraju i na rynkach zewnętrznych. YDP ma własne laboratoria do przeprowadzania doświadczeń naukowych na potrzeby tworzonych zasobów audiowizualnych i związane z ich produkcją studio filmowe oraz dużą siedzibę na przedmieściach Gdańska. Pod koniec 2004 roku Young Digital Poland posiadała 266 - osobowy zespół wyspecjalizowany w tworzeniu multimedialnych treści edukacyjnych oraz oprogramowania pozwalającego na ich implementację w każdym przedsięwzięciu edukacyjnym. Nie chodzi tutaj o dodanie CD - ROM - u do książki, a o pełne zintegrowanie tego, co w niej jest, z tym, co zostaje zapisane na płycie. Jeżeli w podręczniku do chemii mowa jest o jakimś doświadczeniu, to my to doświadczenie filmujemy lub animujemy i umieszczamy na płycie, żeby uczeń w każdej chwili mógł zobaczyć, jak dany proces czy zjawisko wygląda naprawdę. Programy te zostały przetłumaczone na angielski, rosyjski, czeski. Sprzedajemy je w Republice Południowej Afryki, w Australii – mówi Artur Dyro, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju w YDP. Na odnotowany przez nas wzrost obrotów wpływ miała przede wszystkim rozwijana systematycznie współpraca z partnerami zagranicznymi. Kooperujemy z takimi krajami jak Holandia czy nawet Malezja. Tu leży główna przyczyna wzrostu. Mamy swoich partnerów …
Wyświetlono 25% materiału - 558 słów. Całość materiału zawiera 2235 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się