Czwartek, 13 czerwca 2019
Nowa propozycja firmy Heidelberg

W ramach transformacji cyfrowej koncern poligraficzny Heidelberger Druckmaschinen AG z Heidelbergu systematycznie rozszerza swoje cyfrowe modele biznesowe. Jak informuje Tomasz Pawlicki z Heidelberg Polska Sp. z o.o., w ramach tej strategii firma nabyła start-up Crispy Mountain GmbH z Moguncji w Niemczech, który oferuje Keyline, opartą na chmurze platformę zarządzania drukarnią. Współpraca z Crispy Mountain pozwoli zaoferować platformę „HEI.OS” Heidelberga jako nową platformę dla przemysłu poligraficznego. Dzięki temu drukarnie m.in. będą miały dostęp do dużej liczby aplikacji poprzez App Store. Łącząc istniejące rozwiązania programistyczne Prinect Heidelberga takie jak Heidelberg ID i Heidelberg Assistant, liczba klientów powinna rosnąć bardzo szybko.

Platforma będzie otwarta dla wszystkich producentów z branży poligraficznej. Ma to na celu zapewnienie drukarniom łatwiejszego dostępu do kompleksowych usług przy możliwie najmniejszym wysiłku. Za pośrednictwem tej platformy dostawcy zewnętrzni będą mogli tworzyć oferty dostosowane do potrzeb konkretnych drukarń.

– Dla nas nabycie Crispy Mountain to kolejny krok w szybkim rozszerzaniu aplikacji cyfrowych opartych na chmurze, które są rozliczane na podstawie ich użytkowania – powiedział prof. dr Ulrich Hermann, Chief Digital Officer, członek zarządu Heidelberga. Dzięki wykwalifikowanemu zespołowi Crispy Mountain i innowacyjnym rozwiązaniom przyspieszamy rozwój naszej nowej platformy branżowej HEI.OS – dodał.

Keyline już funkcjonuje na rynku jako system zarządzania MIS dla przemysłu poligraficznego, przeznaczony do pracy w chmurze i do dalszego rozwoju w różnych ekosystemach. Wykorzystując technologie internetowe i mobilne, aplikacja odzwierciedla wszystkie etapy łańcucha wartości drukarń cyfrowych i offsetowych, dzięki czemu mogą one kalkulować i produkować znacznie szybciej i bardziej niezawodnie, jednocześnie obniżając koszty i minimalizując błędy. Aplikacja będzie rozszerzona o wszystkie niezbędne funkcje dla trzech segmentów rynku: akcydensowego, etykietowego i opakowaniowego.

Heidelberg stopniowo przekształca model sprzedaży indywidualnych licencji na oprogramowanie na ofertę subskrypcji ukierunkowanej na użytkowanie i dostosowuje swoją tradycyjną działalność w zakresie oprogramowania do technologii chmury. Według Jürgena Grimma, dyrektora ds. rozwoju oprogramowania w Heidelbergu, „od momentu gdy zaoferowaliśmy klientom wszystkie moduły Prinect na zasadzie subskrypcji oprogramowania jako usługa (SaaS) od czasu ich wprowadzenia na rynek rok temu był to ogromny sukces. Crispy Mountain wzmacnia nasz zespół kluczowymi kompetencjami w zakresie technologii chmury i procesów rozwoju, umożliwiając nam nie tylko dostarczenie sprawdzonej i innowacyjnej aplikacji MIS opartej na chmurze, ale także zabezpieczenie naszego ambitnego planu stworzenia cyfrowej platformy przemysłowej.”

 

Podaj dalej
Autor: (fran)