środa, 18 lutego 2004
Wydawnictwo Macmillan Polska działa od jesieni 1999 roku jako spółka z o.o. Firma jest samodzielnym wydawnictwem, stanowiącym część jednego z największych koncernów edukacyjnych na świecie, Macmillan Publishers Ltd. W skład grupy wchodzą także m.in. Macmillan Education, Pan Macmillan, Palgrave oraz seria magazynów specjalistycznych Nature. Grupa Macmillan Publishers jest również właścicielem firmy dystrybucyjnej - Macmillan Distribution Limited, która zajmowała się dystrybucją wielu światowych bestsellerów, w tym "Harry’ego Pottera". MDL posiada 3 własne magazyny w: Swansea, Basingstoke oraz Hong Kongu. W pierwszym roku działalności Macmillan Polska dystrybuował swoje publikacje przez firmę Columbus z Wrocławia, następnie wyłącznym importerem i dystrybutorem publikacji tego wydawnictwa została firma Magellan Plus, która jest powiązana z poznańskim Omnibusem. Pod koniec roku 2003 nastąpiły istotne zmiany w systemie dystrybucji i dzisiaj zamiast jednej firmy dystrybuującej publikacje wydawnictwa Macmillan rozprowadza 30 hurtowni specjalistycznych w całym kraju. Magazynowanie i logistykę powierzono firmie Universal Express, której biura znajdują się na ul. Szyszkowej w Warszawie, a magazyn w Pruszkowie. Wydawnictwo utrzymuje też bezpośrednie kontakty handlowe z niektórymi księgarniami językowymi, co wynika jeszcze z poprzednich działań. Obecnie jednak główną zasadą jest dystrybucja poprzez hurtownie regionalne. Wydawnictwem Macmillan Polska od marca zeszłego roku kieruje Agnieszka Schwartz, która formalnie jest członkiem zarządu oraz dyrektorem sprzedaży i marketingu. Jednocześnie pełni ona funkcję dyrektora zarządzającego. Spółka nie ma prezesa, a w skład trzyosobowego zarządu wchodzą jeszcze: Chris Harrison, dyrektor zarządzający oraz Paul Emmett, dyrektor finansowy firmy macierzystej w Oksfordzie. Pierwszy z nich często odwiedza Polskę i aktywnie uczestniczy w zarządzaniu polską częścią wydawnictwa. Agnieszka Schwartz pochodzi z Lublina. Ukończyła filologię angielską na UMCS, a pierwszą pracę podjęła w branży turystycznej. Przeniosła się do Warszawy i przez ponad trzy lata pracowała w jednym z biur podróży należących do Orbisu. Pracę w …
Wyświetlono 25% materiału - 282 słów. Całość materiału zawiera 1131 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się