Wtorek, 7 września 2021
Darmowa wysyłka od 40 zł

Amazon.pl wprowadził nowy cennik opłat za dostawę. Obniżono minimalną kwotę podlegającą darmowej wysyłce: ze 100 zł do 40 zł. Obniżka dotyczy przedmiotów sprzedawanych przez Amazon oraz sprzedawców zewnętrznych korzystających z opcji “Realizacja przez Amazon”. Wysyłka obejmuje zarówno punkty odbioru (np. Żabka, InMedio, automaty paczkowe DHL), jak paczkomaty i dostawę kurierem.

“Amazon.pl stara się jak może, by zawalczyć o polskiego klienta. Walka z ugruntowaną pozycją Allegro nie jest wcale łatwa, ale minione miesiące pokazują, że nie ma się co poddawać. Oferta może i nie jest bogata, ale stale się rozwija i w katalogu pojawiają się produkty w podobnych cenach, co u konkurencji. Amazon ma jednak pewną przewagę. To bardzo dobrze zorganizowany dział pomocy dla klientów, którzy zgłaszają się z reklamacją, oddają produkty na gwarancję lub chcą zwrócić zakupiony towar” – komentuje Piotr Kurek z serwisu Antyweb.pl.

Z kolei Robert Drózd z serwisu Światczytników.pl sprawdził, jakie produkty warto kupić na polskim Amazonie. Przede wszystkim to elektronika, akcesoria do czytników oraz płyty z muzyką, ale także papierowe książki anglojęzyczne.

“W dawnych czasach, gdy w celach zawodowych potrzebowałem wielu takich książek, sprowadzałem je głównie z Amazon.com (płacąc nieraz po 20 dolarów za przesyłkę), albo Book Depository – księgarni z darmową wysyłką na cały świat i należącej zresztą do Amazonu. Istnieją też polskie firmy sprowadzające dany tytuł na zamówienie. Jednak, gdy sprawdzam większość tytułów – Amazon ma po prostu lepszą cenę” – czytamy.

A co z polskimi książkami? “Dział książkowy ma bardzo szeroką ofertę. Wydaje mi się jednak, że tutaj konkurencja na rynku książki papierowej w Polsce jest tak mocna, że Amazon nie ma tu jakiejś ogromnej przewagi cenowej” – pisze Robert Drózd.

I puentuje: “Jest to dla mnie dowód, że tej jesieni Amazon.pl zaatakuje znacznie wyraźniej w polskim e-commerce. Wygląda na to, że gigant po dość skromnym starcie coraz bardziej się rozpędza. Polscy klienci darmową przesyłkę lubią, sądzę zatem, że ta akcja przyniesie efekty, szczególnie jeśli sklep będzie ją mocniej promował”.

Podaj dalej
Autor: ET