Wtorek, 31 stycznia 2006
Duże zmiany w PWN
– W 2006 roku zdecydowaliśmy się na gruntowne przebudowanie Pionu Sprzedaży i Promocji – istotne z punktu widzenia działania wydawnictwa i jego dalszych celów dystrybucyjnych – mówi Tadeusz Maciejewski, dyrektor tego działu w Wydawnictwie Naukowym PWN. Od 2 stycznia w firmie pracuje Dariusz Ciesielski (wcześniej dyrektor sprzedaży w należącym do Grupy PWN Azymucie) na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw rynku księgarskiego. Postawione zostały przed nim (jak i przed całym pionem) dwa podstawowe zadania. Pierwsze to rozwój własnej sieci księgarń poprzez pozyskanie nowych lokalizacji. W tej chwili PWN dysponuje siedmioma księgarniami firmowymi, z czego sześć to własne placówki (Gdańsk, Łódź, Kraków, Poznań, Warszawa i Wrocław) i jedna ajencyjna (Katowice). W perspektywie dwóch lat firma zamierza tę sieć liczebnie podwoić. – Szukamy nowych, atrakcyjnych lokalizacji w miejscowościach o dużym potencjale akademickim i naukowym. Chcemy, aby były to księgarnie o profilu zbliżonym do naukowego (jak dotychczasowe) z możliwością sprzedaży także publikacji innych oficyn – mówi Maciejewski. Chodzi o to, by oferta każdej placówki była atrakcyjna dla klienta. W realizacji tego zadania Ciesielski współpracuje z kierownikiem działu dystrybucji i sprzedaży, Pawłem Jerzmanowskim, odpowiedzialnym za funkcjonowanie księgarń już istniejących. Z oczywistych względów kierownictwo oficyny nie chce mówić o konkretach. Drugie zadanie to program stworzenia sieci księgarń partnerskich o profilu naukowym (zgodnym z profilem działających księgarni) lub ogólnoasortymentowym. W podobny sposób działają takie wydawnictwa jak C.H. Beck czy Helion. – Nie jest to, oczywiście, działanie na polskim rynku nowatorskie, tym bardziej, że w latach 2000-2002 system taki funkcjonował w …
Wyświetlono 25% materiału - 243 słów. Całość materiału zawiera 975 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.