TaniaKsiazka.pl, jedna z największych w Polsce księgarni internetowych, obchodzi 16. urodziny. Właścicielem marki jest firma Glosel, do której należy także marka Bee.pl – dynamicznie rozwijający się e-sklep ze zdrową żywnością oraz eko-asortymentem. Jest to jedna z największych spółek zajmujących się sprzedażą online w Polsce, obecna na rynku od 2006 roku. Firma powstała z inicjatywy Łukasza Kierusa, który swoją pierwszą księgarnię internetową – CzaryMary.pl – samodzielnie zakodował i uruchomił w lutym 2003 roku w swoim mieszkaniu. Większość oferty książkowej mieściła się wtedy na jednym regale. W 2021 roku TaniaKsiazka.pl osiągnęła przychód w wysokości 206,5 mln zł netto, rok wcześniej – blisko 179 mln zł netto. W ubiegłym roku sprzedano blisko 8 mln egz. książek, wobec 7 mln w roku poprzednim. W asortymencie sklepu znajduje się ponad 400 tys. produktów, wśród których dostępne są m.in. książki, gry i zabawki. Firma rozszerzyła sieć punktów stacjonarnych o 14 lokalizacji. Dzisiaj funkcjonują już 24 punkty stacjonarne, w których klienci mogą odebrać zamówienia składane drogą online. Stacjonarne punkty sprzedaży i odbioru zamówień z TaniaKsiazka.pl zlokalizowane są m.in. w Warszawie, Białymstoku, Ełku, Grajewie, Suwałkach i Bydgoszczy. Można w nich zakupić nie tylko książki, ale także artykuły papiernicze, podręczniki szkolne, zabawki czy produkty FMCG. TaniaKsiazka.pl zatrudnia setki pracowników i przyjmuje ponad 200 tysięcy zamówień miesięcznie. Główna siedziba firmy mieści się w industrialnie urządzonym biurze w Białymstoku, drugie biuro znajduje się w Warszawie. Dodatkowo spółka posiada ponad 10 tys. mkw. powierzchni magazynów w nowoczesnym kompleksie Panattoni Park, z którego realizuje zamówienia. – Początki prowadzenia biznesu książkowego były wyzwaniem, ponieważ działałem w pojedynkę. Pełniłem zatem każdą z możliwych ról – od osadzenia produktów w ofercie, pakowania zamówień, aż po codzienne noszenie paczek na pocztę. Wytrzymałem tak rok, żyjąc między kartonami z książkami i materiałami pakowymi – mówi Łukasz Kierus, właściciel spółki Glosel. – Mimo że w tamtym czasie internet dopiero raczkował, książki były kupowane w większości w księgarniach stacjonarnych – wierzyłem w swój pomysł na biznes. Po dwóch latach, już w nieco większym składzie, w biurze, uruchomiłem księgarnię internetową TaniaKsiazka.pl. Dwa lata później dołączyła bardzo ważna osoba, z którą od 14 lat rozwijamy tę markę, a od …