Sobota, 27 marca 2021
OD E-KSIĘGARNI DO SKLEPU INTERNETOWEGO
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 543 (6/2021)
Sklep internetowy Gandalf.com.pl działa na polskim rynku książki już 17 lat. Przy okazji urodzin, firma dokonała analizy trendów i zmian, jakie zaszły na rynku zakupów online. Gandalf powstał w marcu 2004 roku i funkcjonował początkowo jako księgarnia internetowa. Z biegiem lat oferta ulegała jednak stopniowemu rozszerzaniu, a marka przeobrażeniu w sklep internetowy. Oprócz książek i podręczników w ofercie pojawiły się puzzle, filmy i gry. W 2012 roku dołączyły do nich także zabawki – w tym klocki LEGO – oraz muzyka. Dwa lata później sklep stał się również drogerią. Dziś sklep ma w asortymencie 300 tys. produktów. O początkach e-księgarni Anetta Wilczyńska, właścicielka i prezes księgarni Gandalf.com.pl, tak opowiadała Bibliotece Analiz w 2010 roku*: „Kilka lat temu pracowałam w hurtowni książek, jednak przyszedł moment, w którym chciałam zrobić coś we własnym zakresie. Ponieważ miałam już pewne doświadczenie na rynku, postanowiłam, że będzie to księgarnia internetowa. To był 2004 rok. Obserwowałam to, co dzieje się na zachodzie, ale także ówczesne działania sklepu Merlin.pl i podjęłam decyzję o starcie e-księgarni Gandalf. (…) Mieliśmy do dyspozycji jeden pokój, jeden komputer z dostępem do internetu, dzierżawiony sklep”. Firma nie podała danych finansowych za 2020 rok, natomiast przychody ze sprzedaży w 2019 roku wyniosły blisko 40 mln zł i były o 25 proc. wyższe od przychodów z 2018 roku. Sprzedaż książek jest wciąż głównym źródłem jej przychodów. Latem 2019 roku sklep internetowy Gandalf.com.pl przeszedł gruntowną przebudowę. Odświeżono interfejs, grafiki i typografię. Zwiększyła się czytelność strony i intuicyjność obsługi. Lifting przeszedł …
Wyświetlono 25% materiału - 244 słów. Całość materiału zawiera 977 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się