Wtorek, 15 kwietnia 2025
Słuchanie muzyki, czytanie książek i korzystanie z serwisów streamingowych
Narodowe Centrum Kultury pod koniec 2023 roku przeprowadziło badanie dotyczące aktywności kulturalnych Polaków. Jak z niego wynika, najbardziej popularne są przede wszystkim wizyty w kinach oraz w bibliotekach, obiektach historycznych i domach kultury. Głównymi motywacjami uczestnictwa w kulturze są: chęć poszerzenia horyzontów, dowiedzenia się czegoś, a także poszukiwanie rozrywki. Główną barierą uczestnictwa wydaje się brak zainteresowania kulturą oraz brak sieci społecznej, w której aktywność kulturalna byłaby podejmowana, a nie konkretne przeszkody materialne czy kompetencyjne. Popularnością cieszą się plenerowe aktywności kulturalne: dwie piąte badanych uczestniczyło w co najmniej jednym ich rodzaju (najczęściej były to festyny oraz koncerty). Główną motywacją uczestnictwa w nich jest rozrywka. Najczęściej podejmowaną indywidualną aktywnością kulturalną jest słuchanie muzyki, a w dalszej kolejności czytanie książek oraz oglądanie materiałów w serwisach streamingowych. Aktywności te różnią się przede wszystkich ze względu na wiek badanych: młodsi badani wyraźnie …
Wyświetlono 25% materiału - 137 słów. Całość materiału zawiera 548 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.













