ROZMOWA Z MIROSŁAWEM SZEWCZYKIEM, PREZESEM ZARZĄDU FUNDACJI FABRYKA INSPIRACJI, ORGANIZATORA FESTIWALU KSIĄŻKI OPOLE, I PREZESEM ZARZĄDU DRUKARNI OPOLGRAF
W tegorocznym Festiwalu Książki w Opolu uczestniczyła jeszcze większa liczba znanych autorów niż poprzednio i na pewno takich gości jest tutaj więcej niż na innych regionalnych imprezach książkowych … Właśnie w to celujemy! Nasz Festiwal Książki składa się z dwóch części. Część festiwalowa służy przybliżaniu autorów i związana jest z interesującymi wydarzeniami, a targi, prezentacja oferty książkowej, czyli druga część, jest tego uzupełnieniem. Od początku myślimy, aby nasze wydarzenie było jak najbardziej atrakcyjne dla czytelników i dlatego zapraszamy jak najwięcej różnorodnych autorów. Można przyjść na festiwalowe spotkanie, posłuchać pisarzy, a przy okazji kupić książki. Zapraszanie pisarzy nie zawsze jest proste. Jaka jest wasza „technologia” zapraszania i sposób, aby autorzy przyjmowali zaproszenie? Wiadomo, że jest to sprawa dosyć złożona, bo każdy z autorów ma swój kalendarz i umówione wcześniej terminy czy zobowiązania, jakie wynikają z ich pracy czy urlopów. Dlatego zaczynamy pracować nad tym w perspektywie roku, co pozwala nam uzgadniać terminy i dlatego to się udaje! Gdybyśmy zaczynali prowadzić rozmowy w lutym czy marcu, to byłoby już bardzo trudno, bo wtedy na dziesięć zaproszonych osób może jedna będzie miała wolny termin dla nas. Czyli można powiedzieć, że zaczynacie organizować przyszłoroczne wydarzenie od razu od poniedziałku po zakończeniu bieżącej edycji? Tak właśnie! Zaczynamy od tego, że patrzymy, kogo nie było i jaka będzie formuła przyszłorocznego Festiwalu, bo mamy już wstępne zapowiedzi. Bardzo dużo pomagają nam też wydawcy, bo przejmują część pracy z własnymi autorami. Jeżeli są u nas wystawcami, to stają się jakby naszymi ambasadorami w stosunku do swoich autorów. Kto pokrywa koszty udziału autorów? W większości przypadków te koszty pokrywa nasza Fundacja Fabryka Inspiracji jako organizator Festiwalu Książki w Opolu. Ale są autorzy początkujący lub na początku drogi i nie są jeszcze rozpoznawalni, to wtedy chętnie sami pokrywają własne koszty, aby tylko pokazać się szerszej publiczności. Oczywiście jest też tak, że część kosztów jest …
Wyświetlono 25% materiału - 280 słów. Całość materiału zawiera 1120 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Jak wynika z podsumowania Nielsen BookScan Polska hitem sprzedażowym 2022 roku był podręcznik do HiT WSiP - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (wartość sprzedaży detalicznej zmierzonej