Wtorek, 21 lutego 2012
Czeska ekspansja polskiego konceptu
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru321
Kiedy w 2008 roku wystartował serwis audioteka.pl, jej twórcy – Marcin Beme i Błażej Kukla – mieli zapewne więcej obaw niż pewności, że sprzedaż przez internet wciąż niedocenianych i stosunkowo mało uznanych wówczas w Polsce audiobooków może przynieść zyski. Okazało się jednak, że pomysł chwycił. O powodzeniu zadecydowało niewątpliwie umiejętne wykorzystanie popularności i dostępności urządzeń mobilnych, na których książki miały być odsłuchiwane. Swoje zrobiła też kampania promocyjna pokazująca, że książka podana w nowej, dostosowanej do wymogów nowoczesnych technologii i przyjaznej im formie, może być atrakcyjna. Prawdziwą wartością książki jest bowiem jej treść. Tę można, poprzez użycie odpowiednich narzędzi, dowolnie dopasować do oczekiwań współczesnego czytelnika, czy jak to bywa w przypadku książek audio – słuchacza. W ciągu trzech lat serwis stał się liderem na rynku sprzedaży audiobooków on-line, firmie zaufali nie tylko rodzimi wydawcy, ale także poważni partnerzy biznesowi z branży teleinformatycznej (Play, Orange, HTC) czy w końcu największy na świecie sklep internetowy Amazon.com, do którego audioteka dostarcza polskie audiobooki. Nic dziwnego, że po tak spektakularnych początkach apetyty twórców serwisu się zaostrzyły i strategia rozwoju firmy obliczona jest już nie tylko na utrzymanie pozycji lidera na rodzimym rynku, ale również aktywne wejście z ofertą do zagranicznego odbiorcy. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wprowadzeniem sklepu na rynki: szwedzki, bułgarski, rumuński, węgierski i hiszpański. Międzynarodową ekspansję audioteka rozpoczęła jednak od Czech, gdzie serwis – próbnie – działa od października 2011 roku, a swój oficjalny debiut miał pod koniec stycznia. Pod wieloma względami sytuacja audiobooków u naszych południowych sąsiadów jest podobna do polskiej. Książki mówione to nisza, …
Wyświetlono 25% materiału - 253 słów. Całość materiału zawiera 1013 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się