Poniedziałek, 17 listopada 2008
„Rynek Książki w Polsce. Edycja 2008”
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru234
Po raz jedenasty ukazał się „Rynek książki w Polsce”. To czterotomowa publikacja, w skład której wchodzą następujące części: „Wydawnictwa”, „Dystrybucja”, „Poligrafia” i „Who is Who”. Jest to najważniejsza, ale i… jedyna analiza polskiego rynku wydawniczego. Oprócz Łukasza Gołębiewskiego w roli współautora dwóch pierwszych części debiutuje Kuba Frołow. W tomie poświęconym edytorom znajduje się szczegółowy opis rynku wydawniczego. Autorzy dużo miejsca poświęcili na analizę zmian zachodzący w ostatnim roku, jak również na omówienie głównych trendów. Mimo że obaj zgodnie twierdzą, że rok 2007 był jednym z najlepszych dla branży w XXI wieku, to w książce można znaleźć wiele krytycznych uwag, jak również bardzo trafnych spostrzeżeń dotyczących zagrożeń. Zważywszy na fakt nieuniknionego kryzysu gospodarczego ta część lektury jest niezwykle ważna i pożyteczna. Przykra dla wielu wydawców, ale jak najbardziej prawdziwa, jest teza dotycząca wysokości rabatów udzielanych dystrybutorom i niebezpiecznego przekraczania granicy opłacalności prowadzonego przez edytorów biznesu. Analizy finansowe w prosty i przejrzysty sposób obrazują to zjawisko. Szczegółowe omówienie wszystkich segmentów rynku, od tych największych po najbardziej niszowe i profesjonalne, jak również poszczególnych oficyn, pozwala na dokładne przyjrzenie się branży. Niezwykle interesujące są opinie autorów na temat kondycji literatury polskiej, koncentracji rynku, jak również wszystkich rodzajów publikacji elektronicznych. Gołębiewski i Frołow próbują zmierzyć się z oceną potencjału polskiego rynku w rozwoju kreacji i sprzedaży książek na nośnikach elektronicznych. Dużo miejsca poświęcono kolekcjom książkowym dodawanym do gazet i sprzedawanym …
Wyświetlono 25% materiału - 225 słów. Całość materiału zawiera 902 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się