środa, 31 marca 2010
Relacja z Niemiec
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru62
Ta historia zaczęła się rankiem 6 maja 1954 roku w Dusseldorfie. Plejada niemieckich gwiazd zebrała się w tamtejszym teatrze, aby nagrać pierwszy w historii Niemiec komercyjny audiobook: „Fausta” Goethego. Renomowana wytwórnia Deutsche Grammophon wydała go na kasetach i czarnych płytach. Nośniki można było kupć przede wszystkim w sklepach muzycznych. Przez kolejnych trzydzieści lat książki do słuchania pozostawały w Niemczech produktem niszowym, a sytuacja zmieniać zaczęła się dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych. Hipnotyzujący dźwięk spływających do kasy dużych pieniędzy wydawcy audiobooków usłyszeli dopiero za sprawą młodego czarodzieja Harry’ego P. Nadeszła era audiobooków. 13 milionów rocznie Obecnie u naszych zachodnich sąsiadów o rynek walczy około 500 wydawców książek mówionych. Są to zarówno niezależne wytwórnie, działy większych wydawnictw, jak i spółki powołane przez konkurujących ze sobą na co dzień wydawców książek drukowanych. Prawdziwy boom na audiobooki wybuchł w roku 2003, gdy księgarze zaczęli masowo wymontowywać regały książkowe i wstawiać w to miejsce stojaki na płyty CD. Dystrybucja audiobooków na dobre przeniosła się do księgarń. Dystrybutorzy książek nie pozostali obojętni na te zmiany – dzisiaj każdy z nich dostarcza księgarzom książki do słuchania, a przedstawiciele handlowi ruszają w trasę z plastikowymi wanienkami pełnymi płyt CD. Boom na audiobooki zdaje się nie mijać, choć wielu wydawców przeceniło możliwości rozwoju tego rynku. Co prawda Niemcy kupują …
Wyświetlono 25% materiału - 210 słów. Całość materiału zawiera 841 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się