Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Rynek książki w Chinach 2014
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru384
Taki tytuł nosi najnowsze opracowanie biura zagranicznego Frankfurckich Targów Książki w Pekinie czyli Buchinformationszentrum (BIZ). Raport składa się z trzech części stanowiących przegląd wydarzeń z ostatnich lat. Wydawnictwa W ciągu ostatnich 20 lat chińska branża książkowa stała się otwarta na świat, a intensyfikacja tego procesu nastąpiła od 2001 roku, gdy Chiny stały się członkiem Światowej Organizacji Handlu (WTO). Na rynku funkcjonują głównie państwowe wydawnictwa książkowe (jest ich 580) i tzw. wydawnictwa prywatne, choć oficjalnie w państwie nie ma oficyn prywatnych, funkcjonują natomiast niejako w ukryciu jako tzw. firmy kulturalne oraz agencje. Są to m.in. przedstawicielstwa znanych firm światowych, jak Pearson, Bertelsmann, Hachette, Harper Collins, Springer, Oxford University Press i innych. Przez nie przechodzi kapitał obcy, którym są zasilane wydawnictwa oficjalne, czyli państwowe, książki pochodzące od wydawców zagranicznych otrzymują ISBN należący do wydawców chińskich. Od 2003 roku nastąpiły widoczne zmiany rynkowe odczuwane przez wydawców. Pierwszym krokiem było powołanie spośród dotychczasowych wydawnictw 32 grup wydawniczych, większość z nich otrzymała subwencje państwowe, płacą niewielkie czynsze za wynajem powierzchni, mają ułatwiony dostęp do kredytów bankowych i do operacji giełdowych. Obecnie największe grupy wydawnicze pod względem wartości obrotów i zysków ogółem to: 1. Jiangsu Phoenix Publishing & Media 2. Hunan Publishing Investment Holding Group 3. China Education Publishing & Media Group 4. Shandong Publishing Group 5. Anhui Publishing Group 6. Zhejiang Publishing United Group 7. Jiangxi Publishing Group 8. Hebei Publishing & Media Network 9. China Publishing Group Corp. 10. Guangdong Publishing Group Kilka z tych grup lokuje się od czterech lat w pierwszej pięćdziesiątce (lub sześćdziesiątce) największych światowych koncernów wydawniczych. Warto jeszcze …
Wyświetlono 25% materiału - 258 słów. Całość materiału zawiera 1034 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się