Poniedziałek, 7 marca 2011
Polityków trzeba pilnować
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru295
W Niemczech, podobnie jak w innych krajach, jeszcze nie podsumowano danych o rynku książki w minionym roku. Dlatego przedstawimy kilka znanych już zjawisk i elementów. E-booki W 2010 roku w Niemczech (na podstawie ankiet z Media Control) sprzedano prawie 4 mln e-booków. Badania, z których pochodzą prezentowane wyniki przeprowadzono na grupie 10 tys. osób w wieku od piętnastego roku życia. Obrót książką elektroniczną stanowił zaledwie jeden procent wartości całego tamtejszego rynku książki. Zrozumiałe, że najbardziej preferowanymi urządzeniami do czytania e-booków były różne czytniki i tablety, a przede wszystkim iPad. Co u Bertelsmanna? Cały koncern w 2010 roku osiągnął obroty wyższe niż przed rokiem – około 16 mld euro, co jest głównie zasługą stacji telewizyjnych RTL, grupy prasowej Gruner + Jahr i usługowych firm grupy Arvato. W wydawnictwach książkowych i w działalności klubowej nastąpiły spadki w obrotach. Pod koniec roku pojawiły się informacje o sprzedaży należącego do Bertelsmanna – pierwszego zagranicznego – klubu książki we Francji, a na początku 2011 prasa branżowa poinformowała, że koncern wyzbywa się kupionej dwa lata temu sieci księgarń, działających na terenie Hiszpanii. Bestsellery duże i małe Fachowy „Buchreport” i tygodnik „Der Spiegel” wyłoniły już bestsellery roku 2010, drukowane w formatach podstawowym i kieszonkowym. W kategorii pierwszej najczęściej kupowanym tytułem beletrystycznym była powieść Tommego Jauda „Hummeldumm” („Głupi trzpiot”). 40-letni autor ma w dorobku cztery powieści, niektóre stały się podstawą filmów. Jego pierwsza powieść „Kompletny idiota” w polskim tłumaczeniu została opublikowana w roku ubiegłym przez wydawnictwo Kika. Na kolejnych miejscach w rankingu powieści 2010 roku znalazła się książka „Erbarmen” („Litość”) duńskiego autora kryminałów Jussi AdleraOlsena, (laureata skandynawskiej nagrody za kryminał 2010 roku) i „Sturz der Titanen” …
Wyświetlono 25% materiału - 268 słów. Całość materiału zawiera 1075 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się