Wtorek, 3 marca 2015
EM&F podsumowuje i planuje
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru402
Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów, wyłączając Szkoły Językowe i Grupę Optimum) w IV kwartale 2014 roku zwiększyły się o 3,4 proc. w stosunku rok do roku, a w skali 12 miesięcy 2014 roku pozostały na poziomie roku ubiegłego wynika z szacunku wyników operacyjnych Grupy EM&F opublikowanego przez Grupę w połowie lutego. W przypadku Grupy Empik ostatni kwartał minionego roku charakteryzował się ujemną dynamiką sprzedaży LFL na poziomie 3,5 proc. Jednak, jak podkreślono w komunikacie, był to zarazem kolejny kwartał, w którym nastąpiło hamowanie spadku sprzedaży, zwłaszcza w stosunku do I kwartału, w którym sklepy Empik zanotowały spadek przychodów LFL na poziomie 12,3 proc. Na koniec 2014 roku dynamika LFL pozostawała ujemna i wynosiła 6,3 proc. Łączna wartość sprzedaży zrealizowanej przez Grupę Empik w IV kwartale wyniosła 369 mln zł (spadek o 1 proc w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku). Jeszcze wyższy, sięgający 5 proc. spadek zanotowała Grupa na przestrzeni całego roku, który zakończył się z przychodami w wysokości 1,002 mld zł. Ten wynik, to przede wszystkim zasługa sprzedaży zrealizowanej w nowych sklepach, otwartych w 2014 roku. W skład segment E-commerce wchodzą sklepy/serwisy internetowe: Empik.com, Smyk.com, Empikfoto.pl, Empiktravel.pl i Gandalf.com.pl oraz spółki Digital zajmujące się agregacją i dystrybucją treści w formie cyfrowej: E-Muzyka, Virtualo i Gry-Online. Cały segment zanotował w IV kwartale 2014 roku 44 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży, do 101 mln zł. Na przestrzeni całego roku przychody wyniosły 280 mln zł. Czołową platformą sprzedażową segmentu jest oczywiście Empik.com, którego przychody ze sprzedaży wzrosły w okresie październik-grudzień o 38 proc. i osiągnęły poziom 64 mln zł. Łączne przychody e-sklepu wyniosły 162 mln zł, a zatem były wyższe o 25 proc. niż w roku …
Wyświetlono 25% materiału - 281 słów. Całość materiału zawiera 1126 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się