Poniedziałek, 18 kwietnia 2011
Raport „Rynek poligraficzny w Polsce”
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru298
Zapowiadany od kilku tygodni pierwszy polski raport o rodzimym rynku poligraficznym został ogłoszony w szczególnej scenerii Targów „Poligrafia” w Poznaniu, tradycyjnej imprezy skupiającej od 1973 roku najważniejszych przedstawicieli branży drukarskiej. W trakcie tych niemal czterech dekad w polskiej poligrafii nastąpiły rewolucyjne zmiany nie tylko technologiczne, ale przede wszystkim własnościowe, otworzył się wolny rynek i powstała silna konkurencja. Jednak dzisiaj polska poligrafia jest „na zakręcie”, jak wielokrotnie powtarzano podczas poznańskiego mitingu. – Za sobą mamy dwa trudne lata, niektórzy postawili już krzyżyk na pewnych segmentach poligrafii i dlatego zastanawiamy się, co dalej robić – stwierdził podczas prezentacji raportu Krzysztof Pindral, prezes firmy Heidelberg Polska, czołowego dostawcy urządzeń do polskiej poligrafii. Jedną z dróg wyjścia z kryzysu spowodowanego spadkiem zamówień i wzrastającą konkurencją była właśnie inicjatywa stworzenia kompleksowego raportu branżowego. Jej ojcem chrzestnym był Jacek Kuśmierczyk, prezes firmy Grafikus, dostawcy materiałów poligraficznych, ale też bardzo aktywny i wpływowy wielki kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, która to społeczna organizacja firmowała sam raport. Postanowiono jego wykonanie zlecić tak zwanej renomowanej firmie, którą w tym przypadku jest KPMG, która – jak informowano w trakcie prezentacji raportu – jest jedną z największych firm doradczych na świecie, „zajmuje się doradztwem we wszystkich aspektach”, zatrudnia w Polsce 1200 osób w sześciu biurach terenowych i wykonuje rocznie dziesięć raportów branżowych. Jak podkreślił Jacek Kuśmierczyk, „całe środowisko, cały samorząd branży włączył się w przygotowanie raportu”, a jego celem …
Wyświetlono 25% materiału - 228 słów. Całość materiału zawiera 912 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się