Poniedziałek, 17 marca 2014
Szansa na zwiększenie przychodów
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru377
Dzięki cyfrowym wypożyczalniom książek w przyszłości wydawcy mogą zarobić więcej.  Często uwagę poświęcamy czytelnictwu w kontekście sprzedaży książek, jednakże równie istotną liczebnie grupą, co nabywcy, są czytelnicy książek – niekupujący. Jakie perspektywy w cyfrowej przyszłości czekają moli książkowych, którzy za książki nie płacą, a chętnie je czytają? Na początek spróbujmy odpowiedzieć na podstawowe pytanie: czy interesują nas tacy czytelnicy? To oczywiście pytanie retoryczne, chociaż w trudnych dla branży czasach warto przypominać o społecznej misji, jaka stoi przed uczestnikami rynku książki – a jest nią m.in. promocja czytelnictwa, nierzadko niepowiązana z zyskiem liczonym w jednym roku obrachunkowym. Prawdziwe mole książkowe to niestety „gatunek” na wyginięciu, winniśmy więc otoczyć tę grupę szczególną troską, niejako inwestując w jej przetrwanie. Coroczne badania Biblioteki Narodowej wykazują, że liczba osób czytających powyżej siedmiu książek rocznie w ciągu ostatnich 10 lat spadła o połowę – z 22 proc. do 11! Przypomnijmy, że to mole książkowe tworzą społeczność najbardziej zaangażowanych czytelników – aktywnie polecają książki innym, recenzują je na portalach społecznościowych, biorą udział w spotkaniach autorskich. To czytelnicza „sól ziemi”, której niestety z roku na rok najszybciej ubywa. Z uwagi na fakt, że mole książkowe nie są najbardziej aktywnymi nabywcami (przeciętnie musieliby wydać rocznie na książki ponad 500 zł) warto …
Wyświetlono 25% materiału - 202 słów. Całość materiału zawiera 808 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się