środa, 23 września 2009
Zmiana nazwy – i co dalej?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru256
Niezbyt często się zdarza, aby wydawca z własnej woli zmieniał swą nazwę – i do tego jako nową wybrał bardzo kontrowersyjny epitet. Tak jednak stało się niedawno w znanym warszawskim wydawnictwie… „Informujemy, że Wydawnictwo Jacek Santorski & Co zgodnie z postanowieniem sądu z dnia 29 maja 2009 roku zmienia z dniem 3 czerwca 2009 roku nazwę na Wydawnictwo Czarna Owca” – czytamy na witrynie wydawcy. Aby wyjaśnić motywy, jakie kierowały jego szefem (bo to jego decyzja), trzeba cofnąć się o wiele lat. Wydawnictwo związane z osobą Jacka Santorskiego istnieje od osiemnastu lat. Jego założyciel uważany jest za autorytet w dziedzinie psychologii społecznej i psychologii biznesu. W latach 70. i 80. pionier profesjonalnej psychoterapii w Polsce, w ostatnich latach osobisty doradca przedsiębiorców i managerów. – Wszystko w wydawnictwie działo się pod marką Jacka Santorskiego i wierzę, że czasem dobrze to służyło wydawanym przez nas książkom. Służyło też z pewnością dobrze i samemu nazwisku Santorskiego – naszego przyjaciela, mówi dziś Paweł Książkiewicz, który jest prezesem wydawnictwa od 2001 roku. – Jacek założył firmę początkowo jako spółkę cywilną z sześcioma wspólnikami, podobno jednak współpraca nie układała się najlepiej – dodaje. W 1995 roku spółka uległa rozwiązaniu i w jej miejsce powstała nowa, z trójką zupełnie nowych udziałowców. Santorski miał 50 proc., reszta należała w równych częściach do trojga jego szwedzkich przyjaciół – Pawła Książkiewicza, Tomasza Pańkowskiego i Heleny Shayn. Z Jackiem poznali się, gdy Książkiewicz i Shayn organizowali grupy terapeutyczne dla miejscowej Polonii, na które …
Wyświetlono 25% materiału - 242 słów. Całość materiału zawiera 970 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się