Wtorek, 25 listopada 2014
Wyniki ankiety TISP
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru395
Wyniki ogólnoeuropejskiej ankiety na temat badań i rozwoju, przeprowadzonej w ramach projektu TISP, wskazują na duże znaczenie innowacji dla wydawców. Ponad 3/4 respondentów deklarowało wprowadzanie nowych produktów i usług, jednak wymieniane były pewne bariery ograniczające innowacje. Za największą z nich uznaje się brak dostępu do źródeł finansowania, brak szerszego zasięgu i brak odpowiednich struktur. Wprowadzanie innowacji ma wielkie znaczenie dla wydawców książek. 77 proc. respondentów ogólnoeuropejskiej ankiety jakościowej nt. badań i rozwoju deklaruje wprowadzanie nowych produktów i usług. Są jednak pewne bariery ograniczające innowacje. Za największą z nich uznaje się brak dostępu do źródeł finansowania (dla ponad połowy respondentów główna przeszkoda), zaraz potem brak szerszego zasięgu i brak odpowiednich struktur. Problemy związane z prawem postrzegane są jako mniej istotne. Wielu respondentów wskazuje na potrzebę zmiany sposobu myślenia, aby dopuścić innowacje. Tak kształtują się główne wyniki jakościowej ankiety, przeprowadzonej wśród wydawców europejskich przez sieć TISP (Technology and Innovation for Smart Publishing). Badanie było finansowane ze środków UE i przeprowadzone zostało we współpracy z Frankfurckimi Targami Książki. Do badania zaproszono 1000 wydawców, wśród których 360 wzięło w nim udział. Ostatecznie szczegółowy kwestionariusz wypełniło 120 wydawców z całej Europy. Respondenci odzwierciedlali przekrój europejskiego rynku książki – były wśród nich wydawnictwa edukacyjne (36 proc.), akademickie (33 proc.), naukowe (12 proc.), beletrystyczne (zarówno fikcja, jak i non-fiction, 65 …
Wyświetlono 25% materiału - 213 słów. Całość materiału zawiera 855 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się