Czwartek, 29 grudnia 2011
Wybór magazynu „Publishers Weekly”
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru317
W czasach zmieszania na rynku wydawniczym eksperci wątpili w zdolność największych wydawnictw do utrzymania dominującej pozycji. A jednak Wielka Szóstka, umiejętnie dostosowując się do zmiennych okoliczności, wciąż notuje rekordowe przychody. Zdaniem „Publishers Weekly” żadna osoba z branży nie łączy dbałości o poziom tradycyjnych publikacji i rozwoju segmentu e-książki tak skutecznie, jak prezes zarządu Penguina David Shanks. Dlatego to właśnie jemu redakcja prestiżowego amerykańskiego magazynu przyznała tytuł człowieka roku. Penguin Group odnotowało wyśmienity zysk w latach 2009 i 2010. W roku 2011 stworzyło dwie nowe marki wydawnicze – Blue Rider Press oraz hiszpańskie C.A. Press. Nowe imprinty wpisują się w dwutorową strategię wdrażaną przez Shanksa od początku jego pracy w Penguinie, czyli od 2001 roku. Każda marka wydawnicza musi mieć grupę docelową. Dobrym przykładem jest Sentinel, skierowana do konserwatywnych czytelników, czy dotycząca branży finansowej Portfolio. W nowych spółkach należy zatrudniać wyłącznie specjalistów najwyższej klasy. Za sprawą takiej taktyki Penguin Group rokrocznie przynosi dochody, a kolejne marki wydawnicze publikują odnoszące sukces tytuły. Chociażby ostatnio nagrodzona Pulitzerem w kategorii biografii pozycja „Washington: A …
Wyświetlono 25% materiału - 170 słów. Całość materiału zawiera 682 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się