Piątek, 13 grudnia 2013
Wyniki badań PISA 2012
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru370
Początek grudnia przyniósł dumnie ogłaszane przez władze państwowe wyniki najnowszej edycji badań Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA). Jednak ostatnie miesiące wypełnione były narzekaniami na jakość polskiej edukacji ogólnej, a burzowe chmury nieprzerwanie gromadziły się nad instytucją gimnazjów, środowiskiem edukacyjnym w tym także wydawcami podręcznikowymi. Tymczasem szybko okazało się, że sukces osiągnięty przez polskich gimnazjalistów w przywoływanym badaniu miał wielu ojców. W tej grupie – zdecydowanie jednak zasłużenie – znalazły się również oficyny edukacyjne. „Wyniki potwierdzają, że polska edukacja stoi na najwyższym światowym poziomie. Jest to zasługa dyrektorów szkół i nauczycieli, uczniów i rodziców oraz wydawnictw, które poprzez wzajemną konkurencję dostarczają najwyższej jakości narzędzia edukacyjne” – stwierdził w komentarzu do rezultatów badań Piotr Marciszuk, Przewodniczący Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki i natychmiast dodał: Jego zdaniem obecny model, w którym za rozwój i dostarczanie narzędzi dydaktycznych odpowiadają profesjonalni wydawcy sprawdza się i korzystnie wpływa na jakość polskiej edukacji. „Mamy podstawę programową i egzaminy końcowe, które służą ocenie jej realizacji. Jednak sposób realizacji zależy od nauczycieli i jakości podręczników, którymi się posługują. (…) Środowisko wydawnicze aktywnie angażuje się w tych obszarach m.in. poprzez poszerzanie bazy takich narzędzi edukacyjnych, które kształcą w uczniach kompetencje poszukiwane na rynku pracy. (…) Oczekujemy, że refleksja nad wynikami polskich uczniów w PISA spowoduje, że państwo dostrzeże rolę wydawnictw, jako partnera w procesie cyfryzacji szkół. Jesteśmy gotowi do współpracy” – zadeklarował. Co jednak, oprócz potwierdzenia przydatności dorobku oficyn edukacyjnych dla jakości edukacji i wiedzy polskiej młodzieży, pozytywnego wynika z osławionych już badań PISA dla branży wydawniczej? Otóż PISA sprawdza umiejętności 15-latków w trzech obszarach: umiejętności matematycznych, czytania i interpretacji oraz rozumowania w naukach przyrodniczych. Każde badanie obejmuje wszystkie trzy obszary, ale jeden …
Wyświetlono 25% materiału - 275 słów. Całość materiału zawiera 1100 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się