Poniedziałek, 22 maja 2006
Ranking wydawców 2006
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru168
18 maja „Rzeczpospolita opublikowała ranking największych polskich wydawnictw książkowych. Ukazuje się on na łamach tej gazety od dziesięciu lat, od 1996 roku. O pozycji w zestawieniu decydują przychody ze sprzedaży książek w roku poprzedzającym ranking. Ankiety rozsyłane są do wszystkich liczących się wydawnictw. W tym roku nie odpowiedzieli na nie, a tym samym nie ma ich w rankingu: Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Żak, Sara, K. Pazdro, Pallottinum, Stentor, Delta WZ, Verlag Dashöfer, Greg, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Operon, Edycja św. Pawła, Czelej, Mapy Ścienne Beata Piętka, RM, Didasko, Unimex, Res Polona, Grupa Image, Ex Libris, Wydawnictwo Edukacyjne, Kluszczyński, Apostollicum, Tarbonus, Fabryka Słów, Philips Wilson, Rea, Elipsa, Książka i Wiedza, Daunpol, Galaktyka. Poniżej publikujemy pełne zestawienie największych polskich wydawnictw wraz z komentarzem autora.                                                                                      * * * O 11 proc. wzrosła w 2005 roku sprzedaż książek. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła oficyna Reader’s Digest, która wyprzedziła Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Należąca do amerykańskiego koncernu spółka Reader’s Digest opublikowała w 2005 roku zaledwie 63 tytuły. Sukces zawdzięcza potędze sprzedaży bezpośredniej, książki tego wydawcy niemal w ogóle nie są dostępne w księgarniach. Także trzecia w stawce firma Świat Książki, należąca do koncernu Bertelsmanna, większość obrotów uzyskuje dzięki katalogom swojego klubu wysyłkowego. Bez wątpienia 2005 rok był dobry dla książki, ale nie koniecznie dla księgarstwa, które coraz częściej przegrywa rywalizację z supermarketami, katalogami wysyłkowymi, a przede wszystkim kioskami z prasą. Papieski fenomen Ogromne wzrosty sprzedaży takich wydawnictw jak Znak (o 67 proc.) czy Biały Kruk (130 proc.) to …
Wyświetlono 25% materiału - 242 słów. Całość materiału zawiera 971 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się