Poniedziałek, 3 sierpnia 2020
KILKA SŁÓW O OKŁADKACH
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 527 (14/2020)
Oto najstarszy przesąd dotyczący sprzedaży książek, jaki znam: książki w brązowych okładkach się nie sprzedają. I chyba coś w tym jest, bo poradniki z zupełnie innego zakresu, czyli dotyczące rozwoju zawodowego twierdzą, że nie należy zakładać brązowego garnituru ani garsonki na rozmowę kwalifikacyjną. Brąz jest tak bezpiecznym wyborem, że aż nudnym i przez to kandydat wydaje się zupełnie nijaki. Czy wydałam wobec tego książkę w brązowej okładce? Nie, broniłam się dzielnie. Aż przyszedł czas na wyjątkowo prestiżowy projekt i wówczas grafik zaproponował oprawę w odcieniu gorzkiej czekolady. Nikt nie miał wątpliwości, że od każdej zasady można znaleźć wyjątek i to jest właśnie ta sytuacja. Wybór okładki budzi ogrom oczekiwań. Zacznijmy od tego, że dobrze zaprojektowana okładka jest adekwatna do tego, czego może spodziewać się czytelnik. Ma uwodzić, ale nie może zwodzić. Na pewno też nie może banalizować czy umniejszać treści zawartych w książce. Znacie profile na Facebooku „Kupiłbym tę książkę, gdyby nie okładka” albo „Ładne okładki”? Warto tam zajrzeć i poczytać komentarze. Na co zwracają uwagę czytelnicy, jak komentują okładki graficy, co się podoba, a co budzi gorący sprzeciw. Wraz z przeniesieniem punktu ciężkości w sprzedaży książek z księgarni stacjonarnych do internetowych pojawiła się potrzeba projektowania okładek książek tak, żeby dobrze wyglądały w przeglądarce. Od kilku lat klient widzi okładkę pierwszy raz najczęściej w miniaturze, w zestawieniu z innymi i do tego na białym tle. Niektóre wydawnictwa dostrzegły to szybko. Proszę zwrócić uwagę jak podniósł się kontrast używanych kolorów, zmieniła się również proporcja typografii. Pojawiły się okładki, które przypominają konstrukcją znaczek pocztowy! Ma również znaczenie proporcja wybieranego formatu – niektóre mogą być przycięte albo nawet zdeformowane po dodaniu do …
Wyświetlono 25% materiału - 269 słów. Całość materiału zawiera 1079 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się