Poniedziałek, 29 lipca 2019
ROZMOWA ZE STANISŁAWEM PIECZARĄ, DYREKTOREM SPRZEDAŻY I MARKETINGU W FIRMIE XEROX
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 502 (13/2019)
– Czym zajmujesz się w Xeroksie? – Jako dyrektor sprzedaży i  marketingu obszar komunikacji graficznej i kanału partnerskiego odpowiadam za część firmy związaną z systemami produkcyjnymi, ale także jeszcze za część związaną ze sprzedażą kompletnych rozwiązań biurowych Xerox, które sprzedajemy przez naszych partnerów. Można powiedzieć, że co najmniej 70 proc. tego, co Xerox sprzedaje w Polsce, jest realizowane przez zespół pracujący pod moim kierownictwem. – Ilu jest partnerów Xeroksa w Polsce? – Mamy teraz ponad stu partnerów w całej Polsce, których oferta obejmuje od najmniejszych rozwiązań po duże i zaawansowane systemy drukujące oraz duże systemy informatyczne. – Ale chyba większym klientom Xerox sprzedaje bezpośrednio swoje produkty? – Tak też się zdarza, bo najwięksi klienci wymagają specyficznej obsługi, więc nie ma innej opcji. – Kto należy do grupy największych klientów? – Są to największe firmy związane w jakiś sposób z drukiem, bo to są nie tylko same drukarnie, ale w zasadzie firmy, które zajmują się swego rodzaju rozrywką, jak na przykład firmy produkujące fotoksiążki i fotoalbumy. Ale czy to są jeszcze drukarnie? I drukują, i oprawią, ale jak się popatrzy, co taka firma rzeczywiście robi, to można powiedzieć, że obsługuje rynek fotograficzny. Firmy te wykonują nie tylko fotoksiążki czy fotoalbumy, ale też fotoobrazy oraz podobne produkty. W ich ofercie istotnym produktem są też fotokalendarze czy produkty wystroju wnętrz. – Jak duża jest sprzedaż produktów Xeroksa w Polsce? – Całość obrotów Xeroksa w Polsce wynosi powyżej 200 mln zł rocznie. Część tej kwoty związana jest ze sprzedażą sprzętu, a część z jego obsługą serwisową, która – można powiedzieć – idzie za sprzętem, a więc dostarczamy materiały eksploatacyjne czy usługi serwisowe, a nawet papier do druku, co jest też istotną częścią naszej oferty. – Papier jest dostarczany w opakowaniach z napisem „Xerox”… – Tak, z napisem „Xerox”, ale nie tylko, bo dostarczamy różne rodzaje papieru do drukarń. Oferujemy bardzo wyspecjalizowany papier przeznaczony do określonego rodzaju zastosowań, na przykład na fotoalbumy albo inne aplikacje specyficznego rodzaju, a tego trochę się w Polsce drukuje. – Działacie w kilku segmentach… – Staramy się, aby te segmenty były możliwie szerokie i aby nasza sprzedaż była realizowana w wielu segmentach, które są komplementarne względem siebie. – Ile osób pracuje w firmie? – W Xeroksie mamy sporo ludzi, którzy pracują „na kontraktach” zewnętrznych. A sam Xerox Polska to ponad sto osób. – A w twoim zespole? – Trzydzieści kilka osób, których zadaniem jest sprzedaż i marketing. Oddzielny dział serwisu jest spory i liczy kilkadziesiąt osób i są to głównie inżynierowie. – Są to osoby zatrudnione przez Xeroksa czy też zewnętrzni współpracownicy? – I tak, i tak. W naszym modelu staramy się to łączyć. Tam, gdzie możemy, to zatrudniamy pracowników bezpośrednio, a tam, gdzie kontrakty nie dają nam takiej możliwości, albo klienci mają specyficzne wymagania, to zatrudniamy fachowców przez firmy trzecie. – Jak długo trzeba czekać na serwis Xeroksa od momentu …
Wyświetlono 25% materiału - 430 słów. Całość materiału zawiera 1720 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się