Piątek, 17 września 2021
KTO LEPSZYM KATOLIKIEM, A  KTO – CZYTELNIKIEM?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 553 (16/2021)
Kluczowym wydarzeniem profesjonalnego programu obecności Czech na Warszawskich Targach Książki była dyskusja panelowa, jaka odbyła się w piątek 10 września na głównej scenie targowej. Została zatytułowana „Rynek książki i czytelnictwa w Czechach i w Polsce”, a wzięli w niej udział wybitni przedstawiciele środowisk książkowych z obu krajów. Ze strony czeskiej uczestniczył Tomás Kubícek, dyrektor Biblioteki Ziemi Morawskiej w Brnie, oraz Petr Minařik, współwłaściciel wydawnictwa Vëtrne mlýny, dyrektor organizacyjny i artystyczny festiwalu literackiego „Miesiąc spotkań autorskich”. Z polskiej strony wystąpili: dr Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej, i Sonia Draga, wydawca i prezes Polskiej Izby Książki. Dyskusję moderowała Ewa Tenderenda-Ożóg, prezes zarządu spółki Biblioteka Analiz i członek Rady Polskiej Izby Książki. Spotkanie zorganizowała Biblioteka Ziemi Morawskiej w Brnie oraz Polska Izba Książki. Uczestnicy dyskusji w sposób kompleksowy zaprezentowali aktualną sytuację na rynkach obu krajów, szczególnie w sytuacji pandemii i jej skutków. Wykazano wiele podobieństw, ale też i różnic, wynikających głównie z innych wielkości obu rynków, jak też i tradycji biznesowych. Wśród poruszanych tematów pojawiła się kwestia księgarń tradycyjnych. – Myślę, że dla małych księgarń najpoważniejsze problemy dopiero nadejdą. Trzeba bardzo poważnie zastanowić się nad systemowym wsparciem państwa, bo te małe księgarnie często są, obok bibliotek, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, jedynymi miejscami, w których prowadzi się życie kulturalne, w których mieszkańcy mogą brać udział – wskazywał Petr Minařik, współwłaściciel wydawnictwa Vëtrne mlýny. Zapytany o stosowane rabaty, odpowiedział: – To głównie duzi wydawcy, a mamy ich w kraju 10-15, bardziej manipulują ceną dla ostatecznego odbiorcy niż mniejsze oficyny, które udzielają rabatów wyłącznie przy sprzedaży bezpośredniej. Jeśli wydawnictwo umówi się z dystrybutorem na konkretny rabat, to tak jest. Nawet bestsellery są w większości przypadków we wszystkich punktach sprzedaży stacjonarnej na podobnym poziomie cenowym. Oczywiście inaczej to wygląda w przypadku sprzedaży internetowej – mówił czeski wydawca. – Tu …
Wyświetlono 25% materiału - 283 słów. Całość materiału zawiera 1134 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się