Poniedziałek, 7 kwietnia 2008
Wydawnictwo o nazwie… Elipsa
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru218
Wśród obecnych na naszym rynku przedsiębiorstw wydawniczych noszących nazwę Elipsa z największym rozmachem działa Elipsa Sp. z o.o. Rok 2007 firma zamknęła przychodami niemal 14 mln zł i zyskiem netto niewiele ponad 2 mln zł. Jej siedziba znajduje się przy ul. Podleśnej w Warszawie. Prezes, Artur Szczeciński, posiada 50 proc. udziałów, druga połowa należy do Rafała Rogalskiego. Artur Szczeciński ma 35 lat, jest absolwentem warszawskiej SGH. Karierę rozpoczynał w agencjach reklamowych, co – jak sam uważa – było bardzo dobrą szkołą. Dzisiaj oprócz kierowania Elipsą prowadzi też inne formy biznesu – wraz z narzeczoną stworzył sieć drogerii pod marką Taberna Saponaria, którą w 2007 roku sprzedali. Obecnie zajmują się budowaniem kolejnej marki w tej dziedzinie, o nazwie Pachnąca Szafa (pierwsze trzy punkty sprzedaży działają w Gdańsku). – Uczestniczymy w tworzeniu różnych marek, bo bardzo lubię dobre marki – mówi. Jego wspólnik Rafał Rogalski ma rok więcej. Również jest absolwentem SGH, panowie nie poznali się jednak na uczelni, a w jednej z agencji reklamowych. Tam, po pewnym czasie, postanowili rozpocząć wspólna pracę na własny rachunek. Od Tomka Wilmowskiego do "Grzechu pierworodnego" Elipsa powstała w 2001 roku i na początku zajmowała się działalnością reklamową, a także wykonywała druki informacyjne i reklamowe dla zleceniodawców. Od pięciu lat jest wydawcą książek. Jednym z pierwszych projektów była seria popularnej literatury kobiecej polskich autorów, a w zasadzie autorek, przygotowywana na zlecenie koncernu Axel Springer Polska. Potem, dla tego samego zleceniodawcy, powstała seria zapoczątkowana przez „Tomka na wojennej ścieżce” Alfreda Szklarskiego i obejmująca pozostałe tomy przygód młodego pana Wilmowskiego. Dla Edipresse stworzono natomiast cykl poradników medycznych dołączanych do tygodnika „Przyjaciółka”, o których stronę merytoryczną zadbało Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Książki wydawane przez Elipsę są dystrybuowane w sieci kiosków przez wszystkie firmy kolporterskie. Osiągają bardzo wysokie nakłady – średni dla każdej pozycji z różnych serii wynosi ok. 60 tys. egz. Problem stanowi informacja zwrotna od firm zajmujących …
Wyświetlono 25% materiału - 308 słów. Całość materiału zawiera 1233 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się