Wtorek, 5 stycznia 2016
Analizy serwisu Ceneo.pl
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru421
Od dwóch lat serwis Ceneo.pl, we współpracy z TNS Polska, analizuje zwyczaje zakupowe polskich internautów. Tegoroczna odsłona raportu przynosi potwierdzenie tezy o dynamicznym rozwoju polskiego e-commerce, nie tylko po stronie podmiotów operujących w tym segmencie handlu, ale również w obszarze aktywności konsumentów. Szczegółowa analiza zachowań internautów pozwala na sformułowanie kilku ogólnych wniosków, jak ten o rosnącym poczuciu bezpieczeństwa, a wraz z nim także częstotliwości zakupów w sieci czy wzrost częstotliwość transakcji dokonywanych za pośrednictwem smartfonu i tabletu. Według badań TNS Polska już w 2013 roku odsetek e-klientów wśród użytkowników internetu wynosił 96 proc., obecnie jest to 100 proc. Zmianie uległa także częstotliwość kupowania w sieci. Znacząco wzrosła grupa osób, które e-zakupów dokonują kilka razy w miesiącu (z 24 proc. w 2013 temu do 32 proc. obecnie). Jednak uwzględniając w tym rachunku także 7 proc. badanych, które w sieci kupują nawet kilka razy w tygodniu, można pokusić się o tezę, iż już co drugi Polak e-zakupy wybiera bardzo często. Jak wspomniano skala rozwoju zakupów mobilnych wynika w znacznym stopniu ze wzrostu zaufanie do tej formy. W ciągu ostatniego roku aż o 6 proc. zmalał odsetek osób, które uważają, że zakupy przez sieć są mniej bezpieczne niż tradycyjne (z 41 do 35 proc.). Mobilnie? Wciąż jeszcze najchętniej na potrzeby zakupów on-line Polacy wykorzystują laptopy - wskazuje je blisko 3/4 badanych e-konsumentów. Drugą pozycję zajmuje komputer stacjonarny, który w porównaniu do zeszłego roku nieznacznie traci na popularności - do robienia zakupów używa go mniej więcej połowa internautów. Stopniowo umacnia się pozycja telefonów i …
Wyświetlono 25% materiału - 250 słów. Całość materiału zawiera 1001 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się