Wtorek, 11 grudnia 2012
Handel w sieci po polsku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru343
Na wcześniejszych stronach tego wydania Biblioteki Analiz przywoływaliśmy wypowiedź dyrektora handlowego OSDW Azymut, Doroty Rostkowskiej na temat roli i udziałów, jakie w przychodach tej firmy zajmuje współpraca z księgarniami internetowymi. Jak wynika z deklaracji wielu uczestników rynku, w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach to jeden z nielicznych, a na pewno najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży książek w kraju. Warto więc przyjrzeć się bieżącej charakterystyce handlu w polskim internecie: najważniejszym wskaźnikom, zjawiskom i trendom, które kształtują ten rynek. Taką możliwość daje analiza najnowszego raportu „eCommerce2012” przygotowanego przez Internet Standard. W materiale tym przeanalizowano m.in. strukturę e-klientów, zarysowano funkcje i znaczenie social media dla e-sprzedaży, jak również relacje między prawem autorskim a codziennością funkcjonowania sklepów internetowych. Raport, który powstał na podstawie ankiet rozesłanych do 14 tys. sklepów internetowych, przynosi też zestawienia najpopularniejszych stron e-commerce w Polsce. Poniżej prezentujemy najważniejsze spośród opublikowanych w nim ustaleń. Po pierwsze, nie po raz pierwszy okazuje się, że wśród użytkowników stron internetowych zagregowanych w kategorii e-commerce przeważają kobiety. Jak wynika z raportu, stanowią one ponad 52 proc. odwiedzających tego typu serwisy. Ten sam rozkład sił dotyczy także analizowanych podkategorii: sklepy internetowe, porównywarki cen oraz zakupy grupowe, ponieważ w każdym z wymienionych segmentów e-handlu prym wiodą internautki. Wśród osób odwiedzających e-sklepy kobiety stanowią ponad 56 proc., wśród użytkowników porównywarek – 51 proc., a serwisów z zakupami grupowymi – 56 proc. Kolejna kwestia, to wiek użytkowników witryn e-commerce. Grupę najliczniejszą tworzą internauci w wieku 25-34 lata (blisko 27 proc.). Młodsi (7-34 lat) chętniej korzystają z porównywarek cen niż e-sklepów czy serwisów zakupów grupowych (ok. 60 proc.). Wśród klientów serwisów …
Wyświetlono 25% materiału - 258 słów. Całość materiału zawiera 1035 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się