Jak brzmi wizytówka wydawnictwa? Jak długo istnieje firma?BC Edukacja jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością zarejestrowaną w marcu 2007 roku w Warszawie przy ul. Żytniej 15. W skrócie, zgodnie z zapisem w logotypie, stosuje się nazwę BC Edu. Skrót „BC” pochodzi od nazw założycieli – Bluszcz i Cornelsen Verlag, a Edu – dodaliśmy ze względu na to, że zajmujemy się głownie edukacją i pragniemy wprowadzać nowe technologie. Premiera naszej pierwszej serii miała miejsce w 2008 roku, a rok 2009 był pierwszym rokiem promocji i wejścia na rynek podręczników językowych. Jaka jest struktura własności? Jestem jedynym właścicielem spółki. Co się stało z wydawnictwem Cornelsen?Cornelsen jest obecnie ekskluzywnym partnerem spółki BC Edukacja, ale nie ma już żadnych udziałów. Czy Cornelsen Verlag posiada własne spółki w Polsce, ma udziały lub współpracuje z innymi firmami w Polsce?Nie – współpracuje wyłącznie z nami. Jaki jest profil wydawniczy BC Edukacja?Wydajemy podręczniki do nauki języka niemieckiego oraz materiały pomocnicze również dla innych języków – angielskiego, hiszpańskiego, francuskiego i włoskiego. Ponadto mamy w ofercie edukacyjnej poradniki i podręczniki biznesowe, biznesowo-językowe, ciekawe multimedia oraz oprogramowanie na tablice interaktywne do różnych przedmiotów. Jak państwo szacujecie swój podstawowy rynek czyli rynek podręczników szkolnych do nauki języka niemieckiego? Wiadomo, że uczniów uczących się języka niemieckiego w szkołach jest 1,6 mln na wszystkich poziomach do matury włącznie. Należałoby tę liczbę pomnożyć przez średnią wartość pakietu podręcznikowego, uwzględnić współczynnik odkupu (30-50 proc.), wtedy osiągniemy wartość rynku zakupów podręczników do nauki języka niemieckiego w szkołach. Jakie wydawnictwa są państwa największymi konkurentami? To jest oczywiste – w segmencie nauczania języka niemieckiego w szkołach dominują dwaj wydawcy czyli Wydawnictwo Szkolne PWN i WSiP. Poza tym są jeszcze: LektorKlett, Huber Polska, Nowa Era, Langenscheidt Polska. Nasz udział w tym segmencie wynosi kilka procent. A jak to wygląda na poszczególnych poziomach nauczania? W szkole podstawowej liderem jest Wydawnictwo Szkolne PWN z cyklem„Der, Die, Das”. My tutaj zupełnie nie konkurujemy. Dla odmiany w liceum WSiP z serią „Alles klar” ma dominująca część rynku. Resztę zagospodarowują zagraniczne wydawnictwa: Huber, Langenscheidt, LektorKlett i my, chociaż nasz udział jest skromny. Państwa podręczniki są przygotowywane przez polskich autorów?Dla szkół ponadgimnazjalnych oferujemy spolonizowany podręcznik Cornelsena „studio d” dostosowany do wymagań polskiej podstawy programowej. Adaptacja została przygotowana przez polski zespół redakcyjny. Natomiast cykl gimnazjalny „prima” powstał przy współpracy polskich autorów. Jest to produkt międzynarodowy: niemiecko-polsko-czeski, bo współdziała w tym projekcie także czeskie wydawnictwo Fraus. Czy wprowadzenie języka dodatkowego w gimnazjach w 2009 roku zwiększyło sprzedaż podręczników? Dla nas to był pierwszy rok, …
Wyświetlono 25% materiału - 405 słów. Całość materiału zawiera 1621 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.