Wtorek, 2 sierpnia 2022
GRUPA PODSUMOWAŁA 2021 ROK
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 574 (14/2022)
Grupa kapitałowa Empik w 2021 roku osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 21 proc. – do 2,4 mld zł. Rok zakończono z zyskiem z działalności operacyjnej w wysokości 63 mln zł, poprawiając wynik o 85 mln zł r/r. Rok 2021 to dla Grupy Empik okres intensywnych wzrostów sprzedaży w e-commerce. Udział obszaru e-commerce i digital w sprzedaży osiągnął poziom 48 proc., (w tym marketplace). Jednocześnie sprzedaż w 326 sklepach w kanale tradycyjnym (salonach Empik i Papiernik by Empik) wyniosła 1,05 mld zł. „Inwestycje ostatnich lat sprawiły, że firma stoi dziś na dwóch silnych filarach: e-commerce i sieci zróżnicowanych sklepów tradycyjnych, oba wzmacniając strategicznymi inwestycjami technologicznymi” – napisano w komunikacie. Jak wskazano, ubiegły rok, naznaczony naprzemiennymi obostrzeniami i ich luzowaniem w gospodarce w związku z pandemią Covid-19, pokazał siłę modelu handlu omnichannel (wielokanałowego). – Po okresie obostrzeń, w miarę odmrażania gospodarki, następowała stopniowa poprawa sytuacji ekonomicznej i wzrost popytu. W 2021 roku, w którym salony Empik działały już bez znaczących ograniczeń, obserwowaliśmy powrót klientów do zakupów stacjonarnych. Sprzedaż w tym kanale zaczęła się szybko odbudowywać, przy równoległym dalszym wzroście przychodów e-commerce. Jednocześnie był to czas dynamicznego wzrostu spółek z Grupy działających w segmencie wydawniczym, produkcji i dystrybucji cyfrowego contentu, a także sprzedaży hurtowej. Dzięki realizowanym inwestycjom w obszarze sprzedaży wielokanałowej, elastycznemu podejściu i szybkiej reakcji na wyzwania wymagającego otoczenia biznesowego, umocniliśmy pozycję czołowego gracza omnichannelowego na polskim rynku – komentuje Ewa Szmidt-Belcarz, prezeska Grupy Empik. Rozpoczęte przed kilkoma laty inwestycje w omnichannel oraz technologie cyfrowe były kontynuowane w 2021 roku. W obszarze technologii zakończono kluczowy etap przebudowy platformy e-commerce do modelu mikroserwisowego, wdrożone zostały nowe usługi i metody płatności oraz kontynuowany był rozwój systemów źródłowych stanowiących podstawę dynamizacji sprzedaży i doświadczeń klientów (m.in. katalog produktowy, narzędzia komunikacyjne, procesy obsługowe). …
Wyświetlono 25% materiału - 287 słów. Całość materiału zawiera 1151 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się