Sobota, 10 kwietnia 2021
WIRTUALNE TARGI KSIĄŻKI OD 19 MAJA DO 1 CZERWCA
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 544 (7/2021)

Empik stawia na dalszy rozwój formatów online. W planach na 2021 rok jest 250 wirtualnych wydarzeń. Cykl „Premiera online” zyska odświeżoną formułę, a oficjalnym partnerem cyklu został mBank. Empik zapowiada także kolejne dwie edycje Wirtualnych Targów Książki.

Edycja wiosenna rozpocznie się już 19 maja i potrwa aż do 1 czerwca. W ramach dwóch poprzednich edycji wydarzenia odbyło się 88 spotkań autorskich online, w których wzięło udział niemal 2 mln uczestników.

W tym roku, w ramach dwóch edycji Targów, Empik planuje zorganizować ponad 100 wydarzeń w ramach tematycznych sekcji Apostrof, Przecinek i Kropka oraz #sięczyta. „Ważnym elementem targów będzie też program branżowych wydarzeń skierowanych do wydawców, autorów i innych uczestników rynku książki” – zapowiedziano.

– Empik od lat łączy twórców z publicznością. Przeniesienie spotkań autorskich do sfery online początkowo stanowiło wyzwanie, jednak zmiany stworzyły również nowe szanse. Spotkania autorskie na żywo z pisarzami oraz muzykami stały się dostępne dla każdego, niezależnie od miejsca zamieszkania. Dla nas kluczowa była też ich jakość, dlatego postawiliśmy na format realizowany w studio, a nie łączenie się prowadzących i gości ze swoich domów przez komunikatory. Widzowie mogą powrócić do zakończonych transmisji w dowolnym momencie, czy to w formule wideo, czy jako podcast audio dostępny w naszej aplikacji Empik Go. Wiemy już, że wydarzenia w formule online spotykają się z ogromnym zainteresowaniem, w ciągu ostatniego roku Empik stał się w tym zakresie liderem. Planujemy kontynuować dynamiczny rozwój tego obszaru – podkreśla Marcin Maćkiewicz, menedżer Działu Eventów Empik.

Dotychczasowe sekcje w ramach cyklu „Premiera online” – rozmowa z prowadzącym oraz Q&A – będą uzupełnione o dodatkowe bloki „ważne i najważniejsze” oraz „więcej”, które pozwolą publiczności lepiej poznać twórcę. Cykl zyska również bardziej autorski charakter dzięki czterem stałym gospodyniom wydarzeń – znanym i opiniotwórczym dziennikarkom, które w ciągu minionego roku zyskały olbrzymią sympatię uczestników wirtualnych spotkań. Katarzyna Borowiecka, Justyna Dżbik-Kluge, Agnieszka Szydłowska oraz Weronika Wawrzkowicz, dzięki trafnym pytaniom i eksperckiej wiedzy pomogą widzom transmisji odkrywać najciekawsze premiery oraz zrozumieć intencje i inspiracje autorów. Ponadto studio, w którym zagoszczą twórcy, przejdzie wiosenną metamorfozę.

– To, co bez wątpienia trzyma nas przy zdrowych zmysłach w tych dziwnych, pandemicznych czasach, to kultura! Cieszę się, że „Premiery online” Empiku są tak chętnie oglądane. Przed nami nowe wyzwanie – odświeżone studio, nowy format, jeszcze więcej kultury! Jestem przekonana, że dotychczasowi widzowie premier będą zadowoleni, a na naszej wirtualnej widowni uda się zgromadzić kolejnych wielbicieli książek, muzyki czy filmów – komentuje Justyna Dżbik-Kluge.

– Wierzymy, że dzięki współpracy z mBankiem spotkania z cyklu „Premiera online” zyskają jeszcze większy rozmach oraz nowych widzów. Synergia działań dwóch tak nowoczesnych i dynamicznych marek pozwoli zainspirować kolejnych odbiorców do śledzenia nowości kulturalnych, rozwoju zainteresowań i sięgania po nowe doświadczenia. Cieszymy się, że wspólnie zrealizujemy co najmniej sto kolejnych spotkań, dając jeszcze większej liczbie użytkowników możliwość interakcji z twórcami oraz dostęp do wartościowych treści – dodaje Marcin Maćkiewicz.

Interaktywne transmisje z cyklu „Premiera online” oraz w ramach Wirtualnych Targów Książki odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy.

Program aktualnych wydarzeń można sprawdzić na stronie www.empik.com/premieraonline.

W ciągu 12 miesięcy Empik zorganizował ponad 200 wirtualnych spotkań z najpopularniejszymi twórcami, które łącznie zgromadziły niemal 7 mln widzów.

Autor: (et)