Poniedziałek, 22 października 2007
Nowe perspektywy… i nowe umowy
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru206


– Przestrzegam przed optymizmem – mówił podczas prezentacji Krzysztof Olesiejuk. – Nawet 200 osób może mieć problem z obsługą tak ogromnej masy towarowej. Empik jest partnerem bardzo trudnym w obsłudze z uwagi na bardzo duże zróżnicowanie niewielkich zamówień. Oby nie doszło do sytuacji, w której salony nie będą otrzymywały książek.

– Zdajemy sobie sprawę z zagrożeń, ale przecież nie będziemy mówić, że się boimy, bo wdrażamy nowe rozwiązania z wiarą w ich sukces – odpowiadała Beata Gesché-Zbrożek, członek zarządu i dyrektor handlowy sieci. – Ale oczywiście bierzemy pod uwagę, że zmian nie uda się wprowadzić w ciągu zamierzonych dwóch miesięcy. Priorytetem jest dla nas to, żeby salony miały stałe dostawy. Dlatego na początek przeniesiemy do nowego magazynu ofertę dostarczaną nam przez PolPerfect, naszą spółkę zależną.

PolPerfect przestanie być dostawcą książek do salonów (obecnie ma ok. 15 proc. udziału w obrotach). Będzie realizował zamówienia indywidualne sklepu internetowego Empik.com oraz dostarczał prasę. Niektórzy wydawcy, m.in. Dariusz Stachowiak z Ambera, Marek Dobrowolski z Naszej Księgarni czy Tadeusz Maciejewski z PWN, zwracali uwagę, że całkiem niedawno wynegocjowali nowe umowy z PolPerfectem. – Podpisałem umowę, która i tak jest dla nas trudna, i moje wydawnictwo już dalej z rabatem się nie posunie – deklarował Marek Dobrowolski. W tym samym duchu wypowiadał się Piotr Bagiński z W.A.B. Dariusz Stachowiak postulował by uprościć umowy i zapisać w nich przede wszystkim wysokość rabatów. Tadeusz Maciejewski stwierdził dobitnie: – Jeżeli nowa współpraca z Empikiem opierać się ma na zasadach win-win (wygrany-wygrany), to ja oczekuję lepszych warunków i nie wyobrażam sobie, że mielibyśmy udzielać wyższego rabatu. W kuluarowych rozmowach dominowało jednak przekonanie, że za nowe rozwiązania wydawcom przyjdzie zapłacić.

PEŁNA WERSJA TEKSTU W FORMIE ELEKTRONICZNEJ DOSTĘPNA BĘDZIE DLA ZAREJESTROWANYCH KLIENTÓW W CHWILI POJAWIENIA SIĘ KOLEJNEGO NUMERU

Autor: ŁUKASZ GOŁĘBIEWSKI