Poniedziałek, 15 kwietnia 2019
39. SALON KSIĄŻKI W PARYŻU
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 495 (6/2019)
Salon Książki w Paryżu, który w tym roku trwał od 15 do 18 maca, organizowany jest od 2016 roku pod nazwą Livre Paris i stanowi swego rodzaju festiwal literacki w „wielkiej księgarni”. Promocja autorów, ruchu wydawniczego i czytelnictwa stanowi główny cel tego przedsięwzięcia. W odróżnieniu od ściśle profesjonalnych targów (Frankfurt, Londyn, Bolonia), skupiających się na obrocie prawami autorskimi, w Paryżu spotkania z przedstawicielami działów zagranicznych i agentami z rzadka tylko odbywają się na terenie wystawy. Przyjęło się raczej, że zagraniczni nabywcy praw odwiedzają francuskich wydawców w siedzibach ich firm. Choć paryskie targi w kalendarzu sąsiadują zazwyczaj z targami w Londynie, to pokłosie takich wizyt jest niebagatelne. Paryska impreza zawsze była organizowana z  ogromnym rozmachem i imponującą liczbą ciekawych i różnorodnych wydarzeń przyciągała rzesze czytelników. W  tym roku odnotowano 165 tys. zwiedzających, zaś podczas oficjalnej inauguracji salon odwiedziło ponad 20 tys. gości nie tylko ze świata książki, ale ogólnie ujmując z kręgów kultury i polityki z premierem Édouardem Philippe’em i  ministrem kultury Franckiem Riesterem na czele. Tegoroczne targi zgromadziły 520 wystawców z blisko 50 krajów i 33 tys. ludzi zawodowo związanych z  książką. Jednak w hali wystawienniczej było dość przestronnie. Znacznie większą powierzchnię przeznaczono na miejsca do odpoczynku, pikniki, bary i restauracje, co odwiedzający przyjęli zapewne z zadowoleniem, jako przejaw troski organizatorów o ich wygodę. Nie należy chyba jednak nadto martwić się tym zjawiskiem. Przypomnijmy, że gdy salon musiał opuścić leżący w samym sercu Paryża Grand Palais (ze względu na konieczność prac konserwatorskich) i przenieść się na obrzeża miasta, początkowo dzielił powierzchnię obecnej hali wystawienniczej z dwoma innymi wystawami. Może to być sygnał, że już jakiś czas temu impreza osiągnęła swój szczyt i że podobnie jak inne targi na świecie, w tym nawet Frankfurt, odczuwa wpływ nowych tendencji, czyli wzrostu znaczenia internetu w kontaktach branżowych. Mniejsza liczba stoisk to zapewne również wynik …
Wyświetlono 25% materiału - 287 słów. Całość materiału zawiera 1149 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się