środa, 11 czerwca 2014
Wykorzystanie w biznesie wydawniczym
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru383
Współczesną światową gospodarkę tworzy wiele funkcjonujących obok siebie nurtów i trendów. Jednym z młodszych, a jednocześnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się jest finansowanie społecznościowe – (ang. crowdfunding). Chodzi o mechanizm „alokacji za pośrednictwem internetu środków finansowych od wielu osób na określony cel oraz oferowanie w zamian świadczeń zwrotnych, wynikających z realizacji projektu”. Czyli o prezentację projektu, określenie budżetu niezbędnego do jego realizacji i pozyskiwanie wpłat od wielu internautów na zasadach przedsprzedaży. W zamian za wsparcie finansowe autor jest zobowiązany do przekazania konkretnych produktów, czy usług, np. egzemplarza książki. Na całym świecie finansowanie społecznościowe staje się coraz bardziej popularną formą pozyskiwania kapitału na rzecz realizacji projektów kulturalnych, społecznych i biznesowych. Łatwy dostęp dla każdego zainteresowanego, transparentność i bezpieczeństwo transakcji, a także możliwość zaangażowania się w poszczególne przedsięwzięcia przyciąga miliony osób. „Finansowanie społecznościowe rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie. W każdym miesiącu Polacy wspierają realizację projektów sześciocyfrową kwotą. To ważna i sprawiedliwa dla obu stron forma społecznego zaangażowania we współtworzenie ciekawych przedsięwzięć kulturalnych, społecznych i biznesowych” – twierdzą twórcy Fundacji Centrum Gospodarki Społecznościowej. Ośrodek ten opublikował właśnie raport zatytułowany „Finansowanie społecznościowe projektów wydawniczych”. Wynika z niego, że suma wsparcia projektów w tej kategorii przekroczyła 512 tys. zł i…stale rośnie. Łącznie ponad 5000 osób umożliwiło realizację 71 projektów, których kampania finansowania społecznościowego zakończyła się sukcesem. Jak wykazują autorzy raportu, średnia kwota wsparcia wynosi 123,19 zł, a to niemal trzykrotnie więcej, niż przeciętna cena okładkowa książek, które stanowią zdecydowaną większość w zestawieniu. „Mówi się o zmierzchu papierowych wydań, udokumentowany jest niski poziom czytelnictwa w Polsce, a jednak odpowiednia forma dotarcia do czytelnika zaangażowania go jest skuteczna” – komentuje Mateusz Mroczka, …
Wyświetlono 25% materiału - 267 słów. Całość materiału zawiera 1070 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się